Alla inlägg den 29 april 2008

Av Soff - 29 april 2008 12:48

Det råder stiltje kring vår båt just nu. Havet är lungt och stilla och det är tyst tyst. Vi väntar, spejar...och undrar.


När är det vår tur?

När väljer dom oss?

Vem väljer oss?

Kommer vi att få vänta flera månder till?

Eller är beskedet nära?


Väntan och ovissheten är utom all tvekan det absolut jobbigaste. Att behöva svara JAG VET INTE! Jag hatar det...det blir så tydligt för mig själv att jag inte vet. Samtidigt är man ju glad att folk frågar men ja...jag gillar inte att behöva svara att jag inte vet.


I vårt fall kommer räddningen från båten se ut ungefär så här:

En dag kommer telefonen att ringa och samtalet är till oss (vi är ju flera i båten)...och vi får veta att vår räddning är på väg. Det är vår tur! Lyckan kommer vara obeskrivlig. Tyvärr kommer vi inte att få kliva av på en gång. Vi kommer att behöva stanna på båten ungefär ett halv år innan det är dags att kliva i land och lämna denna väntan för alltid. Under det halvåret kommer vi förbereda oss så mycket det bara går för vad som komma skall. Då kommer jag ha ett svar! Kanske har jag inte ett datum att ge men i alla fall på ett ungefär. DÅ vet vi också vem eller vilka som räddar oss. DET är skillnad och DET längtar jag så väldigt till nu. Att få veta, få kunna planera och få drömma.


Men just nu händer alltså ingenting...och det är jobbigt. Världen rutomkring mig blir grönare för varje dag och tiden rusar fram. Det blir så tydligt att tiden bara går, på ett sätt är det bra för det innebär att vi kommer närmare och närmare men ibland blir jag bara sorgsen. Tiden går och livet passerar. Jag vill ha min familj NU...NU på en gång...jag vill inte vänta...inte en dag till! Min frustration och min ilska hjälper mig inte jag vet det. Men ibland är det de enda känslor som jag orkar ha. Hoppet och optimismen tar så mycket mer kraft.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards