Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Soff - 21 maj 2008 09:41

I söndags hände nått stort, nått oväntat och nått helt underbart som jag vill dela med mig av.


Jag var och hälsade på hos min bror, hans fru och såklart Lillsnuttan! De hade varit på semester en vecka och jag hade abstinens efter mitt lilla hjärta så jag åkte dit en sväng. Min svägerska är gravid igen och lillsnyttans syskon kommer någon gång i mitten på augusti. Magen börjar puta ordentligt nu och jag klappar den varje gång vi ses, jag ska bli faster igen...så underbart!


Nu till det fantastiska som hände...


Dom frågade om jag ville vara med på förlossningen?  Helt otroligt och jag måste nypa mig i armen ibland. Efter att sett alla avsnitt av Barnmorskorna i SVT har jag blivit mer och mer upprymd av det här med förlossningar. Jag tror att jag alltsedan IVF tiden förträngt min längtan och nyfikenhet på hur det går till vid en förlossning. Jag skulle ju aldrig få vara med om det, aldrig få veta hur det faktiskt går till...aldrig få vara med i just det ögonblicket då ett barn kommer till världen (mina ständiga följeslagare tårarna rinner nu såklart igen). Men jag kommer att få vara med om detta!! Dessutom slipper jag vara den som har ont hehe. Nej men allvarligt talat, jag är helt övervädigad över detta och det är den absolut största av gåvor jag någonsin fått. Min tacksamhet är naturligtvis enorm och jag har världens bästa bror och svägerska...så är det bara.


Nu räknar jag ner...veckor och dagar...och nu VET vi när barnet kommer (inte exakt såklart) men när jag jämför med min egen väntan så vet vi...stort stort! Det här är just vad jag behövde, att få fokusera och längta till nått annat, som ett delmål :-).



Nu vill jag också passa på att återigen tacka för era kloka ord och kommentarer. Ni skulle kunna bli kuratorer hela bunten. Så mycket stöd, så många goda råd och så mycket förståelse...jag är överväldigad.


Många av era inlägg berörde mig djupt och har fått mig att få perspektiv på denna oro jag känner och inse att jag kommer att klara av detta hur det än går. TACK för att ni delat med er av era egna liv det hjälper otroligt.


Ovido - Quiz & Flashcards