Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Soff - 19 augusti 2008 21:25

Idag klockan 16:31 föddes Axel Lingons på Västerås förlossningsklinik och jag var där!


Jag hade tänkt skriva en detaljerad beskrivning av hur allt gick till men jag är inte helt säker på om det är ok men jag ska göra en sammanfattning i alla fall.


Efter att först varit på förlossningen i 10 timmar för att sedan få åka hem och idag ha haft en rätt normal dag på jobbet var det helt underbart när min bror ringde och sa att NU var det äntligen dags. 


Det blev till och med lite panik på slutet och barnmorskorna frågade om inte den där fastern skulle ta och dyka upp någon gång. 40 minuter innan födseln rusade jag in med andan i halsen. Värkarna var i full gång och lustgasen visade sig vara en bra vän till den blivande modern.


Allt gick sen mycket snabbt...16:31 praktiskt taget flög lilla Axel rätt ut  i rummet, rätt ut i livet och rätt in i mitt hjärta. Nu var han här och han mådde bra. Han hade alla fingarar och tår på plats och var bara helt ljuvlig. Jag var där när han tog sitt allra första andetag, det kommer jag aldrig någonsin att glömma. Det kommer att ta ett tag att smälta det jag var med om idag och jag är evigt tacksam mot min bror och hans fru för denna gåva.


Nu ska jag försöka få lite sömn och det kommer inte vara några problem tror jag, jag är helt slut...det är jobbigt med förlossningar...men alldeles underbart.

Av Soff - 19 augusti 2008 09:20

...först kom ingenting, sen kom ingenting, sen kom ingenting...


Inget har hänt på förlossningsfronten än så länge alltså. Det känns väldigt märkligt att sitta här på jobbet och jobba utan att det kommit något barn. Nåja, under dagen här hoppas vi på att något skall hända eller att de helt enkelt "sätter igång" henne. Men jag vet att de inte brukar vilja göra det men vi får se hur det blir.


Återkommer.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards