Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Soff - 29 augusti 2008 13:03

Jag är tillbaka på båten och tankarna far runt i huvudet. Det har smygit sig in en rastlöshet i kroppen som jag inte känt förut. Kanske är det för att augusti månad snart är slut...september tar vid och det är ju nu som det borde hända nått...eller? Nej visst, det är ju bara i mina drömmar.


Sanningen är fortfarande den att det inte hänt något på länge. Vi bara driver omkring på ett stilla hav liksom avskärmade från världen. Där, på båten, står mitt liv still. Varje vecka tänker jag, jaha nu har det gått en vecka till. En vecka av mitt liv utan barn...undrar hur många fler som är kvar? Undrar om jag om ett år kommer att tänka likadant? Ingen vet hur länge vi kommer att få vara kvar här ute. Ute i kylan, ute ur gemenskapen, ute i helvetet.


Visst har vi fin gemenskap med de som sitter i samma båt som vi, och för de vänskaper jag fått är jag evigt tacksam. Men den gemenskap som vi borde dela med de allra flesta av våra vänner, och släktingar...den finns inte där. Vi faller utanför normen, utanför vad som är normalt. Fan också. Nu kommer tårarna igen...jag som inte trodde att jag var ledsen längre. Jag har känt mig stark på sista tiden men ytan är tunn och skör. Jag går så lätt sönder och mitt annars så glada uttryck blir förvridet till panik, ilska och förtvivlan. Jag får tröst av min älskade man, det känns skönt.


Måtte det bara hända något snart, för oss eller för någon annan i båten. De som sitter bredvid oss allra allra närmast känner jag som mest för. Vi håller varandras händer och hoppas åt varandra. Det är en oerhörd trygghet och kärlek. Tack!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards