Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Soff - 31 augusti 2008 12:32

Jag är fortfarande kvar på båten. Det är många tankar nu kring vår adoption och vår väntan. Hösten är här och det kliar och kryper i kroppen. Optimistiska röster hörs runtomkring mig. De säger att något snart kommer att hända, att det snart är vår tur. Jag ler och säger att jag hoppas att dom har rätt.


Samtidigt vänder jag mig till dem som sitter bredvid oss. Dem som funnits här bredvid i flera år nu. Vi sitter och liksom lutar ryggarna mot varandra och ger varandra tröst och stöd. Ibland är jag den starka, ibland som nu är det tvärt om. Vi vet att några kommer att kliva av båten först och behöva lämna de andra kvar. Tanken svider i hjärtat och jag vill inte, vill inte att det ska vara så. Jag skulle vilja att vi får resa oss upp tillsammans, känna hur den här stelheten vi dragit på oss av allt väntande bara rinner av oss. Känna hur våra hjärtan fylls av energi och kärlek och hur solen tittar fram och skiner bara på oss.


Det kommer inte att bli så och hur mycket jag än vill, det är inget jag kan påverka. Jag hoppas att den vänskap vi byggt upp är stark nog att klara av att vi för en stund måste befinna oss på varsin sida. Jag längtar enormt tills dess att vi alla är i land. Den dagen kommer att komma, det vet vi. Vi måste bara hålla ut.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards