Alla inlägg den 8 september 2008

Av Soff - 8 september 2008 07:51

Det var en lugn och stilla dag på båten och jag hade för ett ögonblick glömt vart vi befann oss. Då plötsligt hördes ett rop. De som bestämmer ombord ropade upp våra namn! Jag ställde mig förvånad upp  och kände hur hjärtat rusade i mitt bröst. Vad är det som händer?


Var det verkligen våra namn som ropats upp? Är det vår tur nu? Den stilla dagen förvandlades till kaos. Vi sprang, kramades, jublade, grät och lyckan var total.


Just nu står vi vid landgången och väntar på att båten skall lägga till. Vi väntar på klartecken att få kliva av. Räddningen är närmare än någonsin och i våra bästa stunder njuter vi och vågar tro på att det nu äntligen är dags att kliva av. I de lite mörkare stunderna känner vi klumpen i magen, oron och tvivlet. Det liksom finns där bakom och stör. Nervöst väntar vi på fler besked. Vi håller andan och ber.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards