Alla inlägg den 9 september 2008

Av Soff - 9 september 2008 15:08

Efter att ha stått i givakt vid landgången i över en vecka, blundat och hållit andan vågar vi äntligen andas ut en smula.


Vi har idag fått det besked vi väntat på, det ÄR vår tur nu! Vi står sida vid sida, håller varandra i händerna och ler. Vi ser på varandra med andra ögon, vi är inte längre samma personer...vi har blivit någoting mer.


Runtomkring oss ler våra vänner, vi kramas och firar. Vi får presenter och det skålas i champagne. Ibland är jag rädd att jag ska vakna ur drömmen och jag får nypa mig i armen. Vi är på väg nu. Vi har ställt oss fram i fören på båten, likt Rose och Jack, står vi längst fram och flyger fram över vattnet. Vi är på väg, på väg mot land och mot räddningen.


Långt där borta på land står två små flickor och väntar på oss. Vi vinkar i hopp om att de ska se oss. Dom finns, dom lever och dom är våra! Så självklart och så underbart. Så länge som vi väntat på er älskade töser, håll ut nu mamma och pappa är på väg.


Av Soff - 9 september 2008 07:47

Hej alla vänliga som följer mig och min blogg och som ger så snälla kommentarer. Tusen tack!!


Som ni har förstått har det hänt saker kring vår adoption. Det är fantastiskt spännande och vi är verkligen nära nu. Jag väljer att inte skriva för mycket innan allt är klart. Då vi blivit rejält brända förut törs jag/vi inte riktigt lita på att det ska vara sant den här gången.


Taiwan har visat sig vara ett tufft land att adopterta ifrån. Tufft på så vis att barnbeskeden inte riktigt är 100% säkra när man får dem. Men denna gång verkar det som att det ska gå vägen för oss.


Jag återkommer och berättar mer så fort jag bara kan, tack för ert tålamod!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards