Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Full fart mot land!

Av Soff - 9 september 2008 15:08

Efter att ha stått i givakt vid landgången i över en vecka, blundat och hållit andan vågar vi äntligen andas ut en smula.


Vi har idag fått det besked vi väntat på, det ÄR vår tur nu! Vi står sida vid sida, håller varandra i händerna och ler. Vi ser på varandra med andra ögon, vi är inte längre samma personer...vi har blivit någoting mer.


Runtomkring oss ler våra vänner, vi kramas och firar. Vi får presenter och det skålas i champagne. Ibland är jag rädd att jag ska vakna ur drömmen och jag får nypa mig i armen. Vi är på väg nu. Vi har ställt oss fram i fören på båten, likt Rose och Jack, står vi längst fram och flyger fram över vattnet. Vi är på väg, på väg mot land och mot räddningen.


Långt där borta på land står två små flickor och väntar på oss. Vi vinkar i hopp om att de ska se oss. Dom finns, dom lever och dom är våra! Så självklart och så underbart. Så länge som vi väntat på er älskade töser, håll ut nu mamma och pappa är på väg.


 
 
Grodis

Grodis

9 september 2008 15:43

Nu tänker jag banne mig bli först att GRATULERA även här! ;-D

Det finns inte ord, nog stora för att beskriva den känslan jag har i kropppen. Det är som du själv skriver; SÅ SJÄLVKLART! Det ÄR liksom NI. Inget konstigt alls.

Miljoner kramar och det största av grattis till två fantastiska döttrar. De är underbara och ni kommer bli världens bästa päron! ;-D *snörvlar*

PUSS!!!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

Gullan

9 september 2008 15:47

Shit, ryser när jag läser.... :)
Så otroligt underbart!
Grattis!!!
Så nyfiken på allt, på dem, på fortsättningen...
Massa lyckönskningar o SKÅL härifrån oxå!
KRAM

 
Ingen bild

CJ

9 september 2008 16:03

Åhh, jag svimmar, vilka underbara ord GRATTIS!!!!!!!!!!!
Gudars vad kul, och två små tjejer, precis som jag har, hur gamla är era döttrar?
Grattis mamma och pappa, vilken lycka, vilken glädje, äntligen...
Tårarna trillar här och jag ryser i hela kroppen.
Ni kommer bli helt underbara föräldrar!!!
Kramar

 
Anna

Anna

9 september 2008 16:26

Superduper massor av grattis!!!!

Har följt er resa ett tag nu och jisses vad glad jag blev för att läsa att nu är det klart! Du är mamma! Och till TVÅ godingar med! Vilken lycka!

Grattiskramar i massor!
/Anna

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

9 september 2008 16:36

Det är detta besked som jag väntat på att få läsa. Vilka underbara nyheter!! *ryser* Å så kul med två små tjejer, de är syskon antar jag?

Grattis grattis!

http://didriksson.wordpress.com

 
Elin

Elin

9 september 2008 17:30

Underbara nyheter!! Stort grattis till er båda!!
Tänk att ni har två små döttrar som bara väntar på just er. Underbart!
Kramar Elin m familj

http://nyahuset.wordpress.com

 
Ingen bild

M!

9 september 2008 17:41

Men åhhhhhh! Himmel så underbart! Gud vad glad jag blir för er skull! Massor av grattis!!!!!

 
Ingen bild

Raggsockan

9 september 2008 17:43

GRATTIS, vad häftigt, jag har följt din blogg ett tag och det är jättekul att höra att det blev er tur nu.

 
Ingen bild

Linda*

9 september 2008 17:44

Å herregud, grattis grattis grattis, det är helt sanslöst fantastiskt.
Stor kram

 
Pipeline

Pipeline

9 september 2008 17:48

Vilka fantastiska nyheter! Jag är så glad för er skull!! GRATTIS och GRATTIS till båda underverken!

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

9 september 2008 17:51

GRATTIS!!!!!!!!!! är så himla glad för er skull :-D Många stora kramar!

http://camillson.blogg.se

 
Mickis

Mickis

9 september 2008 18:22

Hej =)
Såg i Marie´s blogg att ni ska bli föräldrar åt 2 små tjejjor....åh, så roligt för er. Önskar er all lycka med allt ni har framför er nu.
//Mickis

http://mickis74.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"E"

9 september 2008 19:05

Tårarna rinner, jag är så rörd, så oerhört hjärtans glad för er skull. Vilken känsla, att äntligen, äntligen var det dags! Nu är ni föräldrar dubbelt upp. :)
Jag hoppas att vi kan ses i framtiden så jag får dela er glädje irl. När det passar, när ni landat, när allt är precis som det ska vara. Kan knappt vänta tills jag får se era små tjejer, på bild eller i verkligheten. Så otroligt fantastiskt!!
All, all lycka till er och jag gläds så med er! Stora, varma kramar!!
/Grodis kompis "E"

 
Ingen bild

solna-madde

9 september 2008 19:35

Tänka sig att allt blev så bra till slut! Stort stort grattis till en nybliven mamma och en nybliven pappa! Men det varmaste grattiset går till två flickor som faktiskt har fått ett nytt föräldrapar!

Grattis, grattis, grattis!
stor kram

 
Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Kattmamman (a.k.a. Bridz)

9 september 2008 20:22

Såååå underbart och fantastiskt!

Tänk att det fanns ett slut på er väntan. Och så bra det verkar ha blivit.

Två små tjejer, tänka sig!

*tårar*

http://bridz.blogspot.com

 
Hannah

Hannah

9 september 2008 20:40

Stort grattis till era underbara små döttrar och hoppas ni alldeles snart kommer i land och får hålla dom i er famn. :D

(Hittat hit från Grodis men känner igen dig även från AFF om jag inte minns helt fel.)

Varmaste lyckokramarna och skål! :D:D

http://www.littelfrogs.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

9 september 2008 20:40

Skriver som andra, hela jag ryser av glädje och tom tårar kom i mina ögon.
Är så glada för eran skull, ni kommer att få världens finaste barn och bli världens bästa föräldrar.
Kram

 
Teresa

Teresa

9 september 2008 20:42

Oj oj oj. Som jag gråter, så underbart härligt!! Det var er tur nu, det var till er dom ringde, tänk! Två små flickor! Det är ju helt galet fantastiskt! Jag ska skaka färdigt, smälta det här över natten och kanske, kanske, kan jag skriva någon mer sammanhängande imorgon. STOR grattis och många kramar!!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Eva

9 september 2008 20:47

Otroligt hur livet kan vända! Jag får också tårar i ögonen när jag läser din blogg nu.

TVÅ på en gång!?!!! De får världens bästa föräldrar och ni får det största i livet.

VARMASTE GRATTIS!!!

 
JoVi

JoVi

9 september 2008 21:09

Hittade hit från Grodis, och kan givetvis inte gå härifrån utan att säga Grattis! Underbart! :)

Har följt min bästa kompis resa från start och fram till att de nu har en 2½-årig flicka från Kina - känner så väl hur ni kan tänkas känna! Grattis än en gång :)

http://joviskarameller.blogg.se

 
Ingen bild

mamman

9 september 2008 21:29

Även jag tänker gratta med ett jätte stort GRATTIS, det är ni värda.

Hoppas inte du slutar blogga, men tänk dig för vad du bloggar om, det är inte bara du och gubben och Harry längre.

En bamsekram till er.

 
Ingen bild

Helena m två pojkar födda i Etiopien

9 september 2008 21:53

UNDERBART att läsa!! Och två stycken på samma gång också! Wow! GRATTIS GRATTIS GRATTIS till döttrarna! Hur gamla är de? *nyfiken*

 
Ingen bild

Linda

10 september 2008 08:43

Grattis till er.
L-O-V-E-L-Y
Många Kramar Linda DHL

 
AnnaK

AnnaK

10 september 2008 08:48

Hej på er och stort dubbelgrattis till era flickor! Underbart! Har följt er lite i smyg genom Grodan och jg är så glad för er skull även om vi inte känner varandra! ;) :) Grattis till er, mamma och pappa!
/ Varma kramar AnnaK!

http://anna.kxa.se

 
Maria

Maria

10 september 2008 09:25

Shit, tårar rinner.

Lycka till!!

Kramar maria

http://mariahdj.blogspot.com

 
Ingen bild

Aitra

10 september 2008 09:41

Har också hittat hit via Grodis och kikar in ibland: STORT GRATTIS TILL FLICKORNA! Tänk att du är mamma nu! Hoppas att den sista väntan tills ni får hämta hem era barn går riktigt snabbt. Ni måste ju få vara tillsammans nu.

Lyckönskningar!

/A

 
Ingen bild

Kusin MariaS

10 september 2008 13:16

Lycka till och grattiskramar!

 
pippilotta

pippilotta

10 september 2008 15:31

Jag känner att jag måste skicka ett stort GRATTIS!!! till dig och din man.
Har följt dig i din resa mot familjelivet ett tag... Har själv en dotter från Sydkorea (11år) och en son från Kina (9år) samt en liten bonus som snart blir 7år.
Lycka till!!!
Hoppas att er resa till era flickor börjar snart !/ Pippilotta

http://pippilotta.bloggagratis.se

 
Lillkusin Malin

Lillkusin Malin

10 september 2008 21:35

GRATTIS :D

http://slagbrand.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

11 september 2008 08:37

Stort, stort grattis!!
En dag är det plötsligt värt all väntan, längtan och alla tårar - och nu är ni där! Underbart /Emma

 
Ingen bild

Morbror

11 september 2008 11:04

Jag ska bli morbror!!!!! jag är så jäkla lycklig. undrar bara varför jag sitter här på jobbet och gråter. Ni blir fantastiska föräldrar och jag ska få bli världens bästa Morbror. Jag älskar er!

 
Ingen bild

Calvin

11 september 2008 12:26

Ett jättegrattis till er från oss i Malmö. Snart är ni land och resan har varit lång och mödosam men vilket härligt slut. Stora kramar från Conny, Carolne och Amanda

 
Ingen bild

Jenny från Norrland

11 september 2008 12:58

Åh så underbart fantastiskt roligt!
Grattis i massor!
Har följt din blogg länge, men varit dålig på att lägga in en kommentar, men nu var det dags!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards