Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Vad händer nu?

Av Soff - 15 september 2008 12:54

Nu har det hela sjunkit in lite och ju mer jag pratar om töserna känner jag hur jag tar in det mer och mer. Att det faktiskt är mina barn det handlar om, mina små flickor.


I lördags var jag ner på stan och hade bestämt mig för att jag då skulle köpa mina allra förste egna plagg till tjejerna. Det var ett stort ögonblick, ett ögonblick som jag såg fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag bestämde mig för att butiken jag skulle handla dessa första plagg på skulle vara Polarn & Pyret. Med bestämda steg traskade jag dit och blev stillastående mitt i butiken. Det snurrade runt i mitt huvud och kallsvetten trängde fram i pannan. Andningen blev häftigare och jag kände hur all färg i ansiket försvann. Jag fick hålla tag i en del av inredningen för att inte trilla omkull. Efter ett tag så kom jag lite till sans och började botanisera bland hyllorna. VAD skulle jag köpa? Vad är viktigast att ha i en barngardrob? Pyamas? Jacka? Strumpro? Stövlar? Tröjor? Byxor? Och VEM skulle ha vad? När jag hittade en tröja jag gillade kunde  jag inte bestämma mig för om det var Josefin som skulle ha den eller om den skulle vara till Ingrid?


Just ja, det har jag glömt att berätta...mina döttrar heter Josefin och Ingrid :-) Josefin är den äldre och lilltjejen heter Ingrid.


Tillbaka till butiken...

Tillslut hittade jag ett par jeans som var helmysiga och kände direkt att det var Josefin som skulle ha dem och när jag väl hittat dem så var det lätt att hitta en tröja till. Det blev en fin blommig tröja med vit botten. Sen var det då lilltjejen kvar...jag fastnade för ett par röda manchester byxor och till det blev det en stickad tröja med röda/blåa ränder.


Jag fick bra hjälp av min kompis C och hennes mamma och dottern i vagnen. Det kändes skönt att ha dem som stöd där inne. Tack för det!


Det här med storlekar är ett gissel förstås, framförallt eftersom att vi inte vet NÄR vi får hem tjejerna. Det kan dröja 2-10 månader och det är ju en viss skillnad på längden på dem då kan man ju tänka. Kanske borde jag vänta helt med att köpa kläder tills att vi ser vartåt det lutar i tid men jag kunde bara inte hålla mig.


Det är mycket som ska köpas in och vi måste ta det lite i taget. Maken pratade i morse om att han ville åka och köpa en 3-hjuling för det står i papperen att Ingrid älskar att cykla runt på sin *ler*.


Ibland när jag tänker på allt som ska köpas in och denna beslutsångest om vem som ska ha vad så får jag lite panik men det övergår snabbt till ett leende på mina läppar...och tanken ändras till att jag känner mig lyckligast i världen. Jag har två små prinsessor att köpa saker till och som kommer att fylla vårt hem med barnskratt. Och det är det enda som betyder någonting och resten det löser sig.

 
 
Caroline

Caroline

15 september 2008 14:07

Sitter här och ryser! Har hittat via grodans blogg, och följer gärna er väg till er döttrar, som har så fantastiskt fina namn!

Stor kram och grattis från mig!

/caroline

http://livetsommammatillmajaochlillalten.blogspot.

 
Tess

Tess

15 september 2008 14:34

Ja resten löser sig. Vilka KÄRA bekymmer! Vilka vackra namn sen då!

Låter som bra val på kläder, nånstans måste man ju börja.

Tänker på er jätte ofta, bara så att du vet.

KRAM

http://www.malika.se

 
Grynisen

Grynisen

15 september 2008 17:52

Måste vara omtumlande och speciellt... Ni ska ju få hem era två döttrar, och självklart har ni ju en del att förbereda med :-) Jag lovar, du kommer in i shoppandet snabbare än du anar *ler* Shoppa barnkläder är så jäkla roligt... Jag är övertygad om att Josefin och Ingrid kommer vara de sötaste i sina fina nya kläder!!!

Kram på er

http://grynisen.bloggagratis.se

 
mamman

mamman

15 september 2008 18:27

Gud så härligt att få börja köpa till barnen och det är ju klart att du skall, men ta det lugnt. Dröjer det 10 månader står du med vinterkläder till dem. Det går ju klart att sälja på loppis men då förlorar du en hel del pengar.

Börja med det andra, som säng, sängkläder, några få möbler till rummet/rummen och några få leksaker. Gör kollage av era bilder från dem och häng på väggarna. Handla gossis djur att sända ner till barnhemmet. Det finns mycket annat du kan ödsla kärlek, tankar, pengar och tid på än just kläder.

Men visst är det härligt, ett riktigt lyckorus att gå in i butiker och shoppa kläder, hårspännen och smycken. Till flickor finns det så mycket.

Ta det försiktigt, både för din egen del men också för tjejernas del.

Många kramar från mamman

http://banyonskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda*

15 september 2008 18:32

Det enda tips vad gäller kläder är väl att köpa storlek som passar om 10 månader tills ni vet mer, för de växer ju i det om det skulle bli så att ni får hämta mkt tidigare:)

 
Ingen bild

Eva

15 september 2008 21:09

Hej igen! Det är så roligt att läsa om ert nya liv som föräldrar. Jag blir alldeles varm och glad av att läsa din blogg numera. Vilka fina namn ni har valt förresten!
Kram och lycka till

 
Ingen bild

solna-madde

16 september 2008 09:35

Det låter alldeles alldeles underbart och jag unnar dig känslan att få köpa kläder till dina flickor.
Jag tror så här, som adoptivförälder måste man få göra det verkligt att man faktiskt har barn (även om de just nu är väldans långt borta) genom att handla.
Handlandet är viktigt för verklighetsförankringen och vad man handlar är sekundärt.

Handla allt möjligt och handla för stora kläder, de växer rackarns fort de däringa små ;-)

Underbart vackra namn...

stor kram

 
Ingen bild

Pernilla

16 september 2008 12:26

Jag har följt dig via bloggen och nu vill jag skicka ett stort grattis!! Jag har en liten Ingrid som blir 3 år i januari och storasyster fyllde 5 år i somras. Du har något fantastiskt framför dig!
Kram

 
AnnaK

AnnaK

17 september 2008 08:51

Ååå vilka fina namn era töser har! Handla på bara, det är du värd! Dessutom, om de till Josefin blivit för små kan säkert Ingrid ha dem. Annars får du väl sälja eller ge bort. Njut av att få gå och shoppa och frossa i hårtofsar, spännen, gosedjur, leksaker, strumpor, mössor osv om du inte vill köpa för mycket kläder. Jag är så glad för er skull även fast vi inte känner varandra!*hihi* Hoppas vi träffas någon gång när vi hälsar på goa Grodan med make. :)
/ Kram Anna!

http://anna.kxa.se

 
Ingen bild

CJ

17 september 2008 13:22

Åhhh vilka fina namn era döttrar har, och de låter helt ljuvliga.

Tror det är JÄTTEVIKTIGT att du börjar shoppa till tjejerna, oavsett om det tar 2 mån el 10, för det är ju sant, de kommer till er och inget kan ändra på det nu.
Och genom att köpa saker så blir det ngt att "ta på", ngt att längta efter, ngt att tänka och planera inför deras hemkomst.
Och du, om de inte passar så kan man göra dockkläder (el spara till barnbarnen, för du vet att nu kommer du förhoppningsvis också få barnbarn ;O)

Så shoppa på, du behöver förbereda dig för deras hemkomst på alla sätt och vis, och efter alla år av längtan så förtjänar du att få tokshoppa nu ;O)
Och finns det ngt bättre sätt än att köpa lite saker till dina döttrar, tänk att få köpa saker till dina egna barn och inte till någon annans el sig själv-det är stort!
Kramar

 
Ingen bild

Kattmamman (a.k.a. Bridz)

17 september 2008 13:30

Det är ju så klart skillnad på att få hem ett nyfött barn från BB, eller på att hämta hem två lite äldre barn.

Men jag tänker ändå komma med mitt standardtips. Köp inte en massa saker som ni tror att de MÅSTE ha, utan vänta tills de är här och se vilka de är, och vad de verkligen behöver.

Sen är det ju en annan sak att för att få tiden att gå och göra allt mer verkligen gå och shoppa en massa fiiiina saker. Men håll er till det roliga, och vänta med måstena.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards