Alla inlägg den 17 september 2008

Boa

Av Soff - 17 september 2008 13:00

Jag tror bestämt att jag boar just nu. Jag vill att allt ska fixas till där hemma, allt som förut inte spelat så stor roll om det var klart eller ej. Igår var ett typiskt exempel på det.


Jag har i flera veckors tid haft nya gardiner i tre rum men inte kommit mig för att lägga upp dem till rätt längd. Istället har det varit nålat och det har sett förjävligt ut rent ut sagt. Men jag har liksom inte tyckt att det varit så viktigt. Förän nu.


Tanken på att tjejerna ska komma hem till oss får mig att vilja göra i ordning vårt hem, inte bara deras rum utan alltihop. Allt måste vara "klart" (riktigt klar blir man väl aldrig i en villa). Men så klart det bara kan. Gardiner, mattor, växter och sen framförallt tjejernas eget rum såklart.


Igår kväll fick jag hjälp av min kära vän Grodan som först såg till att hjälpa mig inne på Moderna Hem och välja ut sängkläder till tjejernas sängar och sedan följde med mig hem och hjälpte mig att sy ALLA mina nya gardiner. 12 längder! Jag är inte den som är direkt pysslig av mig och att sy har aldrig varit min grej. Men med hennes hjälp blev det både bra gjort och riktigt roligt också. Många skratt, mycket prat om adoption och god fika med ljuuuvlig choklad med smak av citron och ingefära. Ni som inte provat den GÖR DET!! :-)


Det kändes lyxigt att få spendera flera timmar ihop sådär en vardagskväll och samtidigt få massa nyttigt gjort. Tack älskade vännen för att du finns här för mig.



Ovido - Quiz & Flashcards