Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Gott & Blandat

Av Soff - 28 september 2008 17:25

Efter att ha haft bloggtorka under en period har jag nu tagit mig tid för ett inlägg. Det har hänt massor sedan sist jag skrev. En del bra saker men också en del tråkiga.


En väldigt glad nyhet är att vi från och med i fredags definitivt vet att tjejerna kommer att få komma till oss. Vi har gått igenom första domstolsbeslutet i Tawian och vi drog en lättnadens suck i fredags. Maken som ännu inte vågat tro på detta helt och fullt var så glad så han grät när vi fick nyheten. Nu är det verkligen verkligen på riktigt och det känns så underbart. Än kan det dock vara lång tid kvar innan de får komma hem men det är i alla fall ett stort steg framåt. Det var de goda nyheterna.


Det som är tråkigt just nu händer inte oss utan personer i vår närhet. Personer vi älskar och som vi lider med. Adoptionsprocessen är verkligen ingen dans på rosor och jag önskar att jag kunde göra nått för att hjälpa. I våra vänners fall är det även fler saker som inte går den vägen de vill och livet känns så förbannat orättvist ibland. De är värda lite flyt, lite medgång. Jag håller mina tummar och tår och ber att det snart ska vända för er (dig).


En annan väldigt tråkig sak är att vi i fredags fick reda på att vår älskade Harry inte mår bra. Han har en trasig rygg och två trasiga knän. Vi har misstänkt ett tag nu att han haft ont men inte trodde vi att det var så här illa!! :-( Han har nu fått totalt hoppförbud och ett rehabschema att följa i 1 månad. Veterinären/sjukgymnasten sa att vi fick se hur bra han kan bli, kanske blir han inte helt återställd och då vet jag inte vad vi gör. Jag törs inte ens tänka tanken. Plutten, han har verkligen inte haft ett bra liv rent fysiskt. Han har nästan alltid varit sjuk eller haft ont någonstans. Nu ska vi se till att sköta rehabträningen ordentligt och hoppas på det bästa.


Nu ska jag förresten ta honom på en promenad i det underbara höstvädret. Hej så länge.

 
 
Ingen bild

mamman

29 september 2008 23:04

Härligt att det nu är spikat med flickorna. Håller tummarna för er att det inte skall ta så lång tid.

Harry hoppas jag skall bli frisk och kry igen så han kan få ha ett härligt fortsatt liv i familjen. Det är en djup sorg när djuren mår dåligt.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards