Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Papper från Taiwan!

Av Soff - 1 oktober 2008 08:24

Igår fick vi ett mycket speciellt brev från vår adoptionsorganisation, BFA. Det var originalpapper som skickats hela vägen från Tawian för oss att skriva på. Det ena är ett Adoption Agreement där vi skriver under på att vi frivilligt adopterar tjejerna  och att de som är vårdnadshavare av dem nu frivilligt låter oss adoptera dem. De har redan skrivit på där borta så nu är det bara våra underskrifter som saknas.


Sen var det även ett annat dokument som hette Special Power of Attorney som vi också ska signera. Sedan ska dessa papper legaliseras men som tur är sköter vår organisation detta åt oss. Det är så mycket dokument hit och dit och vi är så glada och tacksamma för all hjälp vi får via BFA. Nu ska vi snart ta en kaffe och högtidligt skriva på dessa papper och skicka iväg dem med REK brev tillbaka till Kungsbacka och sedan vidare till Taipei och domstolen där.


Vi är naturligtvis otroligt glada just nu och det känns som att "rullar på" som det ska med vår adoption men det här betyder inte att det per automatik kommer att gå fort från och med nu. Allt handlar om hur lång väntetid det är i domstolen i Taiwan senare och hur "snabb" domaren är tydligen. Vi vet inget ännu och vi ställer in oss på att det kommer att ta ca 6 månader från nu. Men som sagt vi vet ingenting....igen :-).


Vi kan bara göra det vi kan, se till att skriva under och skicka papperen vi får så fort som möjligt.


Nu ska här skrivas under....! Jag ska bara hitta en penna värdig nog att signera dessa papper :-)



 
 
Ingen bild

CJ

1 oktober 2008 12:32

Åhhh, det händer saker, det rullar på sakta men säkert ;O)
Och huvudsaken är ju att ni VET att inom en snart framtid kommer ni få hem era barn Ingen jobbig ovisshet el oro om ni någonsin kommer få några barn, nu vet ni och nu är det ju väntan att få åka dit som är jobbig men ändå vilken "härlig" jobbighet på ett sätt iaf, fast jag förstår att ni vill åka dit nu, idag på en gång.

Finns det öht en penna värdig nog för detta stora hihi..
Kram

 
Ingen bild

Anna

1 oktober 2008 15:04

***LER***

Åh vad jag är glad för er skull! Tänk om de visst hur många det är som längtar eftter dem här hemma i Sverige.

Tack för senast förresten, alltid mysigt att träffas.

 
Åse

Åse

1 oktober 2008 18:36

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg! Det riktigt lyser av glädje mellan bokstäverna.

http://didriksson.wordpress.com

 
Ingen bild

"E"

1 oktober 2008 19:34

Oj, vad stort! :)

 
Grynisen

Grynisen

1 oktober 2008 19:59

Så spännande, ytterligare ett steg framåt!!!

Stora kramar

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

1 oktober 2008 20:00

Grattis! Det är stort, ni är verkligen på väg till Taiwan nu. Tycker ni ska öppna en skumpa till helgen, nu kan ni fira med hjärtat för du finns det inget återvändo!

Kram L

 
pipeline

pipeline

2 oktober 2008 14:44

Grattis!!! Så himla roligt att höra om era framsteg mot familjefördubbling. ÄNTLIGEN!

http://pipeline.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards