Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Soff - 3 oktober 2008 07:47

Igår var en jobbig dag för mig. Allt gick fel kändes det som och idag är jag så sliten känner jag.


Igår morse skulle jag åka upp till fabriken som ligger ca 1h bilfärd från kontoret. Det var en vacker morgon och jag njöt av att få en lugn och skön timme för mig själv i bilen. Bara jag och några bra skivor. Efter ca 20 minuters körning hände något hemskt. Ett rådjur hoppade upp framför bilen och PANG! Jag har aldrig krockat så med ett rådjur förut. Det var helt framför bilen och smällen var kraftfull. Jag körde typ i 70 och hann inte ens bromsa in lite grann. Så fort kom det upp på vägen. Det flög delar från bilen över vindrutan och det stackars rådjuret hamnade under min bil. Jag såg sedan hur det fortsatte ner i diket på andra sidan. Jag blev stående efter vägkanten och satt där i chock en stund. Efter en stund ringde jag polisen och rapporterade vad som hänt. De skickade en viltvårdare till platsen som tack och lov snabbt kom dit. Bilen är bara skrot där framme och det var blod och små hårtussar överallt. Usch jag bara stod och grät utanför bilen. Stackars lilla rådjur. Min kära man kom upp för att kolla till mig och bilen. Det är jag oerhört tacksam för, det var skönt med en kram.


Bilen var i alla fall körduglig trotts allt så jag fortsatte min resa upp till fabriken. Om än något skärrad och lite försiktigare i min körning.


Senare på eftermiddagen fick jag ett mejl som gjorde mig orolig och fundersam. Vår minsta tös, Ingrid, har tydligen varit hos tandläkaren och de föreslår att alla hennes tänder ska lagas, en del ska rotfyllas och hon bör även ha tandställning. Kostnaden var väldigt hög och själva grejen är för oss helt obegriplig. Tandställning på en som inte ens fyllt 3 år??! Och rotfyllningar? Är det någon som har någon erfarenhet? Vi får se hur det blir men det känns lite jobbigt just nu. Att ha en dotter på andra sidan jorden och som man ska bestämma hur hon ska göra med sina tänder...


En annan sak som inte heller är bra är siutationen med min älskade Harry. Han kräks och har diarée och är allmänt låg. Han verkar ha ont i benen och i ryggen och jag lider så med honom. Vi vet inte vad vi ska göra. Varför han kräks? Vi ska tillbaka till kliniken idag och försöka få svar och råd vad vi ska göra. Fan fan fan...


Gårdagen var som sagt jobbig och det skulle vara skönt med en ledig helg men det är dubbla kalas på gång. Men ikväll ska i alla fall jag och maken bara ta hand om varandra och mysa tillsammans med Harry.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards