Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Soff - 30 oktober 2008 13:04

Igår var en underbar dag! Jag satt och jobbade som vanligt och slängde ett öga på skärmen och vad ser jag högst upp i inkorgen...ett mejl från organisationen och i ämnet står det "New photos of xxx and xxx" det hoppade till i hjärtat på mig och jag släppde det jag höll på med på en gång.


8 nya bilder! Åh vilken lycka det var att klicka på dem och se mina underbara prinsessor. De är om möjligt ännu sötare nu och mitt hjärta jublade. Maken tittade ut från sitt arbetsrum med ett stort leende på läpparna. Han hade också fått mejlet! Åh våra tjejer...vad vi längtar efter er.


I dag på morgonen fick vi även en uppdaterad rapport om hur det går för tjejerna, vad de pysslar med om dagarna, vad de tycker om att äta, hur de sover och vad de tycker om att leka med mm mm. Det är så kul att läsa och det känns som att man lär känna dem mer och mer för varje gång man läser. Det går att skönja nyanser i deras olika personligheter och jag ler när jag läser. En verkar mer vild än tam medans den andra verkar lite lugnare och vill helst vara för sig själv. Härligt med två olika personligheter som sagt. De verkar ha det bra, de blir väl omhändertagna men ååå vad jag vill ha dem hos mig nu. Omdelbums!


En rad i texen fick mig att gråta. Det står att Ingrid sover oroligt och att hon ofta vaknar på nätterna och gråter och ropar efter mamma!! Lilla hjärtat...jag vet inte hur jag ska klara av dessa månader utan att få vara den som tröstar henne och säger att mamma är här nu. Personalen går i alla fall in och stoppar om henne och då somnar hon om. Som sagt de har det bra där de är men de behöver sin MAMMA och PAPPA! Så är det bara.


I alla fall är det skönt att få en rapport från dem för att känna kontakten och vi har nu satt igång med ett album som vi ska skicka ner till dem så att de får se vilka vi är. Vi ska även skicka  med lite andra så presenter så det ska bli skoj.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards