Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Tjejernas rum

Av Soff - 7 november 2008 07:33

Igår tog vi ett litet steg till mot att göra rummet redo för tjejerna. Vi har fram tills igår haft en extra säng för gäster stående i rummet men igår fick sängen en ny ägare.


Så nu är golvytan ren från saker och vi kan börja köpa saker att inreda ett riktigt barnrum med. Först kommer sängarna att inhandlas, för att se hur mycket yta det finns kvar sen. Och jag tror minsan att jag kommer att fälla en tår när sängarna står på plats. Det kommer bli än mer tydligt att de verkligen kommer att komma barn till oss. Våra småttingar ska ligga där inne och snusa. Helt fantastiskt.


Jag lägger ut en bild sen när det är klart så att ni får se. Men en sak som  jag funderat på i dagarna är ett inlägg på ett annat forum som bara vänder sig till familjer som adopterar från Taiwan. En familj berättade att en stor del i deras anknytningsprocess var att sova tillsammans med sitt barn i början. Det låter ju väldigt mysigt men jag bara undrar hur vi ska få plats allihop :-) Nåja, åter igen ett väldigt angenämt problem...



 
 
Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Kattmamman (a.k.a. Bridz)

7 november 2008 11:13

Så klart att ni ska samsova från början.

Mitt tips är att ni tar bort benen på er säng och har madrasserna direkt på golvet, och så köper ni madrasser till tjejerna också, så har ni en jättesäng som tar upp hela sovrummet.

Kanske inte en inredning som skulle vinna något pris i en inredningstävling, men ett otroligt mysigt sätt att kunna vara nära.

http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM

 
Grodis

Grodis

7 november 2008 11:14

Hihi..och jag/vi tackar så väldans mycket för sängen! ;-D Den behövs verkligen här hemma och jag hoppas att det även för oss blir den "tursäng" som den varit både för er och ett par innan. *blink*
Vad härligt att ni äntligen får börja inreda era döttrars rum! Tänk, era tjejer! Wow...
Säg bara till om det är något jag kan göra för att hjälpa till!
P&K!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

solna-madde

7 november 2008 11:33

Jag är en förespråkare av samsovning (om det funkar för hela familjen). L har sovit i vår säng i stort sätt hela tiden men alltid somnat i sin säng. Sedan har vi burit över henne/hon har gått själv till vår säng under kvällen/natten.
Det är först nu när hon är 4 år som hon, vissa nätter, sover hela natten i sin säng. Dock är det kanske en natt av tio så det är inte ofta.
Vi har funderat på hur det blir när nästa barn kommer. Två vuxna, en fyraåring och en ettåring i en 1.80-säng? Det funkar inte! Så vi har planer på att ställa in en vanlig 90-säng till och skjuta den mot vår säng så att den totala sängbredden blir 2.70 Det borde funka så att alla sover bra. Hela vårt sovrum kommer att se ut som en säng men för oss är det viktigt att barnen somnar i sina egna sängar, är välkomna över till vår säng och att alla sover bra när vi väl är där allihop.

Lycka till!
kram

 
Ingen bild

Petra

9 november 2008 19:43

Jag är oxå för samsovning. Men man ska komma ihåg att barn kanske inte alls är vana vid att sova bredvid en vuxen, de kan tycka att det känns svårt, även om det är just det som de behöver.

Om jag satt i er sits skulle jag köpa sängar och ställa jämte er så att det blir en enda stor säng. Då kan de själva välja hur nära de vill ligga men även få sitt egna space.

Så länge, skulle jag göra iordning ett superfint lekrum för tjejerna, så att de känner sig välkomna.

Vår lilla F kunde inte sova nå bra i vår säng, vi väckte henne hela tiden. Så efter några månader fick hon hoppa över till sin spjälsäng bredvid vår, snyft..

Vi väckte henne fortf och nu, efter 7 mån, sover hon i eget rum, inte alls som vi planerat...jag grät hela första natten...

Men hon sover som en prinsessa nu!!!

Nu har hon ist upptäckt tjusningen i att komma över o mammas säng och mysa på morgonen och kanske t.o.m somna om!!!! Lycka!!

Så man vet adrig, men jag tror absolut att ni ska bjuda in till samsovning, det blir nog väldigt läskigt för dem annars.

KRAM, vi tänker på er ofta o mycket, det här är sååå spännande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards