Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Julen 2008

Av Soff - 24 november 2008 22:07

Idag är det en månad kvar till julafton. Julafton 2008...en jul som jag länge såg på med rädsla och ångest. Jag ville inte fira en jul till utan barn. Jag har trott i så många år att julen som passerat skulle vara den sista barnlösa och alltid blivit så besviken och ledsen. Ett tag trodde jag att årets jul inte skulle bli något undantag.


Men julen 2008 kommer verkligen att vara min och makens sista jul som en familj om tre. Snart är vi fem! Tänka sig...nästa år...nästa år då är det vi som firar jul med våra töser. Jag ryser av välbehag vid tanken och drömmer mig bort. Nåja, först ska årets jul klaras av och vi har tagit ett beslut. Ett beslut som jag inte trodde att jag någonsin skulle ta. Jag älskar julen, som ni har förstått vid det här laget, jag älskar att umgås med mina nära och kära. Jag vill vara tillsammans med familjen, mycket glögg, mycket mat julklappar och skratt. Jag har alltid firat med min, eller makens, familj. Men i år på julafton ska vi vara ensamma. Jag, maken och Harry. Oj...nu rinner det tårar nedför mina kinder. De kom från ingenstans. Jaja i alla fall så är detta något som känns helt rätt. Vi ska ha en jul bara för oss. Ta en långpromenad och kanske äta picknick ute till lunch beroende på vädret. Gå hem och basta och mysa...äta middag med levande ljus och ha det stilla och fint tillsammans. Tänka på våra döttrar.


Kanske kommer detta att tas på lite olika sätt från våra familjer men vi struntar i det. Det här är något vi vill göra för oss själva. Jag kan bli så ledsen över alla dessa MÅSTEN till jul och att folk har så mycket åsikter kring vad alla andra ska och inte ska göra. Det här är vår allra sista jul vi ska fira utan våra tjejer och det är så här vi väljer att göra. Julen 2008 kommer att bli en minnesvärd och bra jul hemma hos oss trotts allt.

 
 
Ingen bild

M!

24 november 2008 22:32

Åh, jag blir alldeles tårögd när jag läser! Hoppas att ni får en riktigt fin jul - på ert eget sätt! Och sedan, nästa år, DÅ :-)

 
Ingen bild

Mia

24 november 2008 22:52

Hoppas ni får en underbar jul!! Blir trött på alla måsten, jag ska äta tacos hemma hos min syster på julafton (något vi gjort i många år) och sen ska jag jobba resterande dagar av jul, mellandagar och nyår (är sjuksköterska).

Ha det bra och ta hand om er!

 
Maria

Maria

25 november 2008 09:32

Låter hur skönt som bara den.
Ta hand om varandra.

http://mariahdj.blogspot.com

 
Elin

Elin

25 november 2008 10:04

Jag tycker det låter både sunt och smart. Vad andra tycker är inte viktigt. För några år sedan åkte vi utomlands och "glömde bort" att det var jul, så gott det nu gick med julpyntade renar och ljusslingor på palmerna. Nåväl, det var en speciell och underbar jul då vi verkligen samlade kraft och bara var tillsammans.
Snart har ni era flickor här och då kommer ni aldrig mer ha den möjligheten. Ladda nu, ta tillvara på tiden tillsammans och se det kanske som ett avslut och en början på något nytt och spännande.

Kram E

http://nyahuset.wordpress.com

 
Tess

Tess

25 november 2008 11:09

Underbart låter det. Ni gör SÅÅÅÅ rätt. KRAM.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Gullan

25 november 2008 13:21

Låter som ni kommer få en underbar jul och även om inte era tjejer är hos er ÄR DOM verkligen hos er, i era hjärtan!
Vad sen andra tycker det är inget att bry sig om.
Önskar er en riktigt mysig adventstid / Kram
Gullan

 
Ingen bild

CJ

26 november 2008 10:33

Låter helt rätt och bra tänkt tycker jag.
Vi firar alltid julafton själva och sedan träffar vi släkt/vänner dagarna efter.
Är sååååå himla skönt och mysigt att få ha och göra exakt hur vi vill ha våran jul.
Kommer bli jättebra och tänk nästa år då är ni 5 i familjen ;O))
Kram

 
Ingen bild

Petra

26 november 2008 19:45

Myser...vi firade julen precis så förra året...sen kom ju Filippa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards