Alla inlägg den 27 november 2008

Av Soff - 27 november 2008 11:46

Nu är jag ledsen och har ont i magen. Jag fick just reda på att vi inte alls hade kommit så långt som vi trodde i processen i Tawian. När jag läste raderna från organisationen högg det till i magen. Fan också.

Så här är läget...


Handläggningen sker i 4 olika steg.

1. Court hearing

2. First ruling

3. Second ruling

4. Final ruling.


Vi trodde att vi redan gått igenom steg 1 alltså, court ruling och att vi nu väntar på steg 2. Men det visade sig att så var inte fallet. Vi väntar fortfarande på steg 1.


Tiden från nu till steg 1 kan variera från några veckor till några månader.

Tiden mellan steg 1 och 2 kan även det variera från några veckor till några månader.

Mellan steg 2-4 tar det sedan minst 8 veckor.


Detta innebär alltså att det i dagsläget kan vara väldigt lång tid kvar innan tjejerna kommer hem. I allra värsta fall kan det dröja till slutet på nästa sommar. Usch nu kommer tårarna igen. Det får inte...det bara får inte ta så lång tid! Men vi kan inte göra något, inte  något alls. Vi är helt maktlösa och det är så jävla frustrerande. Jag har lovat mig själv att inte få panik  men magverken och ett svagt tryck över bröstet vittnar om något annat.


Gahhh....fick under tiden jag skriver detta inlägg ett mejl från vår organisation där hon gissar att tjejerna kommer att komma framåt sommaren.....*gråter ännu mer* FAN FAN FAN!!

Ovido - Quiz & Flashcards