Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Soff - 12 januari 2009 13:22

Idag är första arbetsdagen på riktigt riktigt länge och nu är det bara att köra på...fram till mammaledigheten! :-)


I helgen passade vi på att åka på en skidsemester till Sälen. Med oss hade vi några goda vänner och deras barn. Vi hade några härliga dagar tillsammans med snowboardåkning, god mat och dryck och lite kortspel. Det var härligt att vara borta några dagar och avnjuta en sista? semester på tu man hand och bara tänka på oss själva.


Vi kunde dock inte hålla oss ifrån att stå och titta lite vid barnbacken och drömma oss bort. En sväng förbi Stadiums avdelning med skidkläder för barn blev det också men vi bara tittade och drömde...inte en pinal köptes :-) Det kan ju, gud förbjude, bli så att barnen inte kommer förän i sommar.


Nu hoppas vi med allt vi har att detta var sista semestern utan våra flickor och att det snart snart är dags för oss att åka och hämta dem.


TACK H & G FÖR EN TOPPEN WEEKEND!


Av Soff - 12 januari 2009 13:16

Hej alla underbart snälla människor som skickat kommentarer om det här med mitt klädgissel.


Jag tackar så väldigt mycket för era utförliga och informativa inlägg. De har verkligen hjälpt mig. Även om jag fått en del råd att vänta med klädinköpen så har jag fakiskt shoppat loss lite nu. Det har blivit en beställning från HM och en från Lindex. Mycket bra med 3 för 2 på Lindex :-).


Det har blivit en hel del basplagg. T-shirts både lång- och kortärmade och några par byxor...mjukisbyxor med mudd nertill...allt enligt rekommendationerna. Leveransen blir i nästa vecka och det ska bli kul att packa upp allt och vika in i tjejernas garderober. Jag behöver detta för att förstå att jag faktiskt snart kommer att vara en mamma fullt ut. De lite finare kläderna får som ni alla rekommenderat vänta tills de är hemma. Det ska också bli kul att låta tjejerna själva få välja lite kläder, även om det står som rekommendation för lite äldre adoptivbarn, att man ska vara lite försiktig med att låta dem få alltför mycket valmöjligheter till en början. Då det kan vara så att de inte alls är vana vid att få välja och situationen kan bli för överväldigande. Nåja, där får vi gå på magkänslan och vara lyhörda för hur våra töser reagerar.


OM nu kläderna inte passar, om de är för små så finns det två små brorsbarn som absolut kommer att kunna ha dessa kläder. Jag är inte mycket för rosa utan det mesta går faktiskt att använda även om man är en liten pojke som heter Axel :-)


Tack igen för alla snälla och hjälpsamma inlägg.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards