Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Soff - 6 februari 2009 14:18

Fan också, visste att det var för bra för att vara sant.


Court hearingen är avklarad precis som jag skrev och vi är absolut ett steg närmare MEN MEN MEN...det kan fortfarande dröja 4-5 månader innan vi får åka och hämta våra tjejer. Jag hade, trotts att jag läst på om processen, missförstått läget. Åhh....låt detta inte vara sant. 4-5 månaders väntan till...fan också. Återkommer.

Av Soff - 6 februari 2009 13:20

*skakar i hela kroppen av lycka*


Förhandlingen gick bra, vi har kommit ett steg närmare! *andas ut*


Vi fick nyss veta via mail att vår Court Hearing nu är klar och att domaren nu ska döma vidare till First Hearing. Enligt vår kontakt på BFA tar detta vanligtvis runt 2 månader. Detta betyder att vi förmodligen får resa till Taiwan någon gång under april. Åter igen kan de såklart inte lova något utan bara säga vad som brukar vara normalt. Men det känns underbart att ha lite att gå på och planera efter i alla fall.


Nu väntar jag bara på att maken ska komma tillbaka från lunchen så att jag kan ge honom en stor puss och en lååång kram. Snart är vi föräldrar...på riktigt!

Av Soff - 6 februari 2009 10:07

*lägger pannan i djupa veck och funderar* Jag hade för mig att jag skrivit om hur det hela går till men det är mycket möjligt att jag har fel.


Vårt ärende ska behandlas 4 gånger i olika domstolsbeslut borta i Taiwan. Det första steget heter Court Hearing. Exakt vad man gör vid detta tillfälle vet jag inte men man kollar i alla fall våra papper så att allt är i ordning och så tittar man på tjejernas handlingar och ser så att adoptionen kan gå vidare. Vi hade ett första försök till Court Hearing i slutet på december men tyvärr var det några saker som inte stämde. Man beslöt då att skjuta upp denna förhandling till den 6 feb. IDAG! Nu är klockan fem på eftermiddagen där borta och jag antar att förhandlingarna redan har ägt rum. Vi hoppas för allt i världen att allt var i sin ordning den här gången så att vi kommer vidare.


Sen återstår 3 förhandllingar som något förvirrande heter First hearing, second hearin och tillslut Final hearing.


Mellan steg 1 och steg 2 kan det dröja flera månader men det kan också gå ganska fort. Men vi vet ingenting och få inga besked under tiden. Därför är det jobbigt när folk frågar för jag vet fortfarande INGENTING. Det enda jag vet är att de som fått vänta längst från de att de fått BarnBesked tills att de fått resa väntade 10.5 månader. Detta skulle i vårt fall betyda att vi inte får hämta tjejerna förän i slutet på sommaren. Det vanligaste är dock att det tar mellan 6-8 månader. Men det är bara statistik bakåt och ingen kan lova någonting. Det är bara att härda ut och göra väntan så bra som möjligt.


5 månader har gått nu och det känns som jag skrev förut ganska tungt nu. Vi längtar efter att få starta vårt liv tillsammans som en familj.


Därför är den här dagen och förhandlingarna idag väldigt viktiga. Det är viktigt att allt gått bra idag och att vi kommit ett steg närmare varandra.


Jag skriver igen när jag har fått veta något såklart.


Trevlig helg på er allihop!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards