Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Soff - 22 februari 2009 19:24

Tack alla ni vänliga människor där ute som skriver så snälla kommentarer. Det värmer verkligen mitt hjärta och det är roligt att ni följer vår resa till tjejerna.


Svar till mamman:

Vi har hört att det ska finnas ett program som spelar in samtalen men vi har inte lyckats få igång det. Det som vi dock har gjort är att via Skype ta stillbilder under tiden vi har samtalen. Ett steg till vore ju att även ta lite foton med vanlig kamera på oss där vi sitter framför skärmen. Men det bästa vore ju så klart att hitta ett sätt att spela in hela samtalet. Tips och råd tas emot om någon av er där ute vet hur det fungerar.


Nu väntar några sköna timmar i soffan med Beck - Advokaten, hoppas på att den ska vara bättre än den som gick förra söndagen.



Av Soff - 22 februari 2009 15:26

Jag sitter i soffan och har sååå svårt att ta mig upp. Jag har en hel del saker jag borde göra men jag känner mig bara så tung och soffan är så skön. Det är tyst och stilla hemma. Om jag blickar mot vänster så ser jag Harry liggandes i sin korg helt utslagen och sover så skönt. Tittar jag till höger så ser jag ut genom fönstret, ut i trädgården och på sön som vräker ner. Soffan är mjuk och skön...jag har inte alls någon lust att ta mig härifrån.


Jag borde resa mig, klä på mig storstövlarna, koppla Harry och bege mig med bestämda steg hem till våra kompisar för att hämta bilen som står där sen igår. När väl bilen är hämtat ska jag åka och handla mat och sen fara förbi jobbet en sväng och hämta mat till Harry. Vi har helt slut här hemma och jag tror inte Harry skulle gilla att bli utan kvällsmat idag. Sen vill jag komma hem och laga en god middag till maken som just nu är på fotboll och som sen ska vidare på bandy. Jag ser fram emot en söndagskväll hemma med god mat och Beckfilmen. Men för att det ska bli verklighet gäller det ju att jag tar mig ur den här soffan och gör det jag ska. *samlar kraft*


Funderar på hur många fler slappa söndagar med tyst i huset som jag har kvar? Snart kommer vårt liv vändas upp och ner och de tysta stunderna kommer att lysa med sin fråvaro...läskig tanke men ooo vad jag längtar.

Av Soff - 22 februari 2009 09:40

...om hur det var att prata med mina döttrar igår.


Fjärilarna i magen var inte riktigt lika livliga som inför förra gången de ringde, men visst var det pirrigt. Vi gick runt här hemma och vankade av och an och försökte förbereda saker som vi kunde ha användning av.


Kvart över nio började Skypesignalen att pingla men tyvärr var det lite strul med ljuden så vi såg bara kvinnan som jobbar på barnhemmet men ljudet kom inte fram. Efter en omstart av datorn där borta så kom vi då äntligen igång. Först kom Wei-Ya (vår stora tjej) in i bild och det märktes tydligt att även hon var mindre nervös inför detta andra möte. Hon tittade rakt in i skärmen på rätt nära håll och sa -Hello mamma pappa! och log med hela ansiktet. Det är så roligt att de säger just mamma och pappa, inte mommy and daddy utan det låter som om de säger det på svenska :-).


Strax efter ramlade lillasyster Ting-Huei in i bilden, även hon lika glad. Hon höll upp en bil och körde i luften mot skärmen och log. Wei-Ya tittade på henne och skrattade. Det är så härligt att se dem tillsammans att de känner varandra och har roligt åt varandra. Det tror vi kommer att vara en enorm hjälp för dem när de ska ge sig ut i den stora okända världen tillsammans med oss.


Ganska snabbt tog de fram pennor och papper och ville rita åt oss. Och som tur var hade även vi laddat med saker så att vi också kunde rita. Det var verkligen en höjdare, för tjejerna uppskattade att vi gjorde samma sak som dem.  Wei-Ya tog kommandot och sa att nu ska alla rita en bild på pappa. Och så gjorde vi, alla visade sina bilder för varandra och det blev många skratt både från oss och tjejerna....HÄRLIGT. Kvinnan från barnhemmet sa att tjejerna sa att de nu är  glada och lyckliga...då fick jag en tår i ögat. Hon sa att båda två sa att vi var roliga föräldrar. Det känns så himla roligt att vi får ha den här kontakten, att vi redan nu har börjat knya an till varandra. Vilken otrolig möjlighet det här är för både oss och tjejerna.


De var också mycket nyfikna på snön och vi berättade då att det faktiskt ligger snö på marken här nu. De ville gärna se och vi visade runt med kameran ute på tomten. De tjöt av glädje och pekade på den vackra snön. De sa att de gärna ville testa hur det känns att leka i snön. Tyvärr tror vi inte att de hinner komma hit innan årets vinter är över. Vi ska skicka ner bilder på huset och trädgården både i vinterskrud och några härliga sommarbilder så får de se vilken skillnad det kan vara.


Efter en timme var det dags för tjejerna att gå och äta middag. De vinkade och sa bye bye in i kameran men jag kände att jag ville göra något mer denna gången och testade att göra en slängpuss. Responsen blev underbar. Båda tjejerna tjöt till och började genast skicka slängpussar tillbaka till oss. Det var sååå himla mysigt att se. Jag längtar tills dess att mina läppar får möta deras hud på riktigt men just nu får vi nöja oss med slängpussar från andra sidan jorden...och det...det är inte dåligt det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards