Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Soff - 25 februari 2009 16:32

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något om vikten. Det finns flera anledningar till det. Först och främst beror det ju på att det har varit så mycket fokus på tjejerna och för att det är mycket roligare att skriva om.


Sen om sanningen ska fram så är det ju så att det är roligare att skriva om vikten när man känner att det går bra. På sista tiden (läs senaste halvåret) har jag varit rejält slarvig med vad jag stoppat i mig och vikten har ju såklart påverkats negativt av det. Så här är läget...


Efter "Du är vad du äter" gick jag ner till 64 kg och höll mig runt 64-65 i ca 6 månader. Sen tickade det upp till runt 66-67 kg och där stannade jag rätt länge. Den dagen då jag gick över till att få en 6:a i början lovade jag mig själv att aldrig mer gå över till en 7:a. I skrivande stund väger jag 68,6 kg...inte långt i från en 7:a alltså och långt i från den målvikt jag satt upp.


Jag har haft svårt att hitta motivation och sätt att hålla nere vikten under lång tid nu och till viss del har mitt gamla beteende med smygätande och frosseri smygit sig tillbaka. Något som naturligtvis inte känns bra. Jag har haft svårt att bestämma mig för hur jag ska äta och har i stället skenat iväg och proppat i mig godis, kakor, bullar, chips och läsk. Att vågen inte visar mer än den gör förvånar mig lite. Totalt på 1 år har jag gått upp 4 kg. Det är inte så mycket kan man tycka men jag trivs inte. Jag tycker inte att kläderna sitter bra och jag har ingen inspiration att gå ut och shoppa något nytt. Det känns ju inte heller sunt att proppa i sig socker och onyttiga fetter men det blir en ond cirkel och det är svårt för mig att motstå fresterler av det slaget.


Nu har jag dock bestämt mig för att försöka något nytt, något som jag aldrig tidigare provat. LCHF - Low Carb High Fat, jag var på föreläsning igår och det som sas var vettigt och intressant. Det är värt ett försök i alla fall då jag inte har något att förlora känns det som. Det går ut på att äta väldigt få kolhydrater och öka mängden protein och fett. Jag tror verkligen att det här kan vara något för mig och jag är nyfiken på vad resultatet kommer att bli. Det finns många kritker och många som har åsikter men jag ska blunda med öronen och köra på i några veckor för att se vad som händer.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards