Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Lycklig

Av Soff - 28 februari 2009 17:51

Jag är lycklig, riktigt lycklig just nu. Jag har nyss tittat igenom en massa nya foton på tjejerna. Vår adoptionsorganisation är fantastisk på att snabbt skicka oss ny information. Tre nya mail hade de skickat nu under helgen. De innehåll bilder på tjejerna när de får de presenter som vi skickat ner. Wei-Ya fick en Barbie och Ting-Huei fick två My little ponnys. De fick också varsin t-shirt och det är så fantastiskt roligt att se dem tillsammans med de saker som vi har haft här hos oss.


Barnhemmet är så hima bra som ser till att ta bilder och skicka till oss, det ger oss en känsla av att vi följer tjejernas liv och vad som händer fastän att vi är så långt bort från varandra. I ett av mailen skrev barnhemspersonalen så här: We appreciate the family's love to the children. Det var underbart att läsa och vi blev väldigt glada såklart.


I ett annat av mailen så berättar man från organisationen att de även fått en cd med små filmer med tjejerna, bland annat från när de öppnar våra presenter och att de är helt underbara. Skivan har skickats vidare till oss och kommer att dyka upp på måndag. Jag kan knappt vänta!! Och vilken möjlighet för våra familjer att få se och höra tjejerna, det ska bli så kul att visa dem.


Nu ska jag ta och titta på bilderna lite till :-)



 
 
mamman

mamman

28 februari 2009 22:35

Grattis till lite/mycket Lycka.

Det känns i hela inlägget vad detta betyder för dig/er. Så kul och fantastiskt.

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
Grynisen

Grynisen

28 februari 2009 22:43

Så mysigt.... vad roligt att ni ändå kan följa de med nya bilder relativt ofta. Roligt att få se de leka och hålla i sakerna från er, blir ju en större verklighet :-)

Ser fram emot att få läsa mer om dina döttrar!!

Kram kram

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åse

28 februari 2009 22:47

Å vad roligt för er att få filmer på tjejerna.

Barnhemmet verkar vara toppenbra!

 
Linda

Linda

1 mars 2009 12:48

Åh vad härligt! Hoppas hoppas ni får hämta hem dom snart!

http://lindasdagar.blogg.se

 
Linda

Linda

1 mars 2009 12:48

Skrev visst fel adress i förra kommentaren.

http://lindasdagar.wordpress.com

 
Tess

Tess

1 mars 2009 15:35

Jag har gett min man i uppgift att komma på hur man spelar in Skype samtalen och han har nu rapporterat att man kan gå in på Skype's hemsida och söka på plug in's. Det finns flera program som man kan använda till att spela in. Dom kostar lite, men det var i storleksordningen 15 dollar, och det kan det ju vara värt!

Säg till om ni inte hittar så kan jag be honom ordna url:er till er.

Lycka till! Förstår så väl att ni vill kunna spela in samtalen!

http://www.malika,se

 
Ingen bild

ylvisen

1 mars 2009 22:26

Åh shit va häftigt att få se den filmen! Jag förstår att du är lycklig!

kram ylva

 
Ingen bild

CJ

2 mars 2009 10:09

Åh vad mysigt och vad bra barnhemmet verkar vara.
Vilken lycka att kunna följa sina barn fast ni är så långt från varandra.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards