Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Soff - 1 mars 2009 20:47

Nu har det gått 5 dagar sen jag började skära ner kraftigt på kolhydraterna. Sen i onsdags har jag inte ätit någon potatis, ris, pasta eller bröd. Just bröd har nog varit det svåraste att vara utan. Så här på helgerna brukar vi äta stora frukostar med många olika sorters bröd och massa olika pålägg. Särskilt i lördags morse var det svårt, då var jag lite bakis efter after worken och kroppen skrek efter mackor och Coca Cola :-) Men jag åt inga mackor och drack heller ingen läsk. I stället blev det 1 kokt ägg med majonäs och en tallrik fil med kanel och kokosflingor och lite pumpafrön.


Sen i onsdags har jag heller inte ätit något fikabröd som annars är en stor last för mig. Det har dock varit till stor hjälp att kunna ta en ruta med mörk choklad. Jag vet att det bästa vore att klara sig helt utan socker och choklad och sånt men jag har bestämt mig för att unna mig så här i början för att inte lessna totalt på en gång...som jag tror att jag hade gjort annars. Men jag ser alltid till att det endast blir en ruta och att chokladen är av minst 70% kakao. Jag försökte mig på en kaka med 90% men den var lite väl svår att äta. Som en kollega på jobbet sa -Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker det är gott eller inte. :-) 


Idag var vi på 1 års kalas och jag tog med mig choklad och bröt av en ruta till kaffet. På bordet dukades det upp både kakor, bullar och tårta men jag kände mig helt nöjd med min kaffe och chokladbit.


Jag har inte känt mig hungrig sen jag började äta så här men en sak har jag märkt. Jag är TRÖTT...så trött på kvällarna. Igår gick jag och la mig klockan nio...och nu är jag lika trött igen. Klockan är strax före nio och jag tror inte att jag kommer vara vaken värst många minuter till. Tur att det bara är vi än så länge :-) Jag hoppas tröttheten kommer att ge sig.


På onsdag morgon är det dags för vägning...ska bli spännande!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards