Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Soff - 4 mars 2009 15:13

Jaha så var första veckan med LCHF kost avklarad. Jag kan inte säga att jag saknar kolhydraterna speciellt mycket. Inte annat än att jag ibland tycker att det är svårt att hitta på saker att äta till. Alltså vad man ska äta till köttet och såsen eller vad nu än det är. Jag fick tips om ostgratinerad broccoli och det lät ju inte helt fel att ha till en gryta eller liknande.


I morse var det dags för vägning. Resultatet för första veckan blev -1,1 kg. Jag är såklart mycket nöjd över detta och det går åt rätt håll. Dock kommer jag inte jubla förän om några veckor om det fortfarande visar neråt och jag börjar närma mig 65-64 kg. För det känns som att jag stått här uppe nu och vaggat fram och tillbaka 1-2 kg hur länge som helst men inte kommit vidare neråt. Jag har ett diagram över hur min vikt sett ut och de senaste året är det som värsta krokodilmunnen med taggar upp och ner upp och ner små små steg.


Missförstå mig rätt här nu jag är supernöjd över att inte ha gått upp mer i vikt och att pendla 1-2 kg är ju ingen fara alls det vet jag men jag ligger inte på den nivå som jag vill. Jag vill neråt några kg som jag skrev förut och jag hoppas verkligen att LCHF kan hjälpa mig att komma dit. Det återstår att se,


Igår kväll var jag och Grodis på möte med en tjej som är expert på LCHF och vi fick 1½ timme där vi kunde ställa frågor och få råd om hur just vi skulle äta för att få bra resultat. Jag fick tipset att försöka dra ner på mjölken, även om man i LCHF får äta hur mycket mejeriprodukter som helst i stort sett. Hon menade på att jag kanske är väldigt känslig mot hur just mjölk påverkar blodsockret och eftersom att jag stått still så länge så behöver jag göra något för att ändra mig överallt där det går.


Hon sa att det var bättre att jag tog grädde i kaffet i stället för mjölk vilket jag har provat idag. Men det smakar inget vidare så jag tror hellre jag försöker att avstå kaffet ett tag. Eftersom att jag har relativt få kg att gå ner rekommenderade hon att jag skulle vara stenhård och äta max 20 g kolhydrater om dagen. 20 g...inte mycket det inte :-)


Jag vet inte om jag är redo att börja räkna så hårt än utan jag fokuserar på att inte äta fikabröd, bröd, socker, potatis, pasta, ris och sen dra ner på mjölken. Det tror jag kommer att räcka för att börja tappa kilon...eller jag hoppas det i alla fall.


Till kvällsmat i dag blir det nån medelhavsinspirerad kycklingfilé med vitlöksost och citron. Jag fick ett recept från en bekant som också äter enligt LCHF med bra resultat så jag litar på henne. TACK för receptet!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards