Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Soff - 8 mars 2009 11:30

Måndagen den 13 april 2009 klockan 15:00 blir jag mamma...på riktigt.


I torsdags fick vi det underbara beskedet från vår organisation. Som vi har väntat på just det mailet och sen när det kom så förstod vi nästan inte att det var sant. Maken kom inspringande till mig på jobbet och skrek, öppna mailen öppna mailen! Han hade fått mailet han med men hann bara se på förhandsvisningen att det stod "Goda nyheter, grattis!!" och förstod då vad som var på gång.


I mailet fanns en massa information om tider och platser och det tog en stund för oss att verkligen se när de ville att vi skulle komma. Den 13 april, annandag påsk är det alltså dags för oss att äntligen bli en familj. Helt ofattbart. Att det äntligen har hänt, att vi nu vet det känns helt fantastiskt. Vi trodde hela tiden att det minst var åtta veckor famåt men man överraksas åter igen i den här adoptionskarusellen och det är bara att hänga med.


Nu blev det bråda dagar för oss, flyg/hotell som ska bokas, vaccinationer som ska tas, dokument som ska sorteras och packning av kläder som ska planeras. Sen ska vi ställa i ordning tjejernas rum lite mer med lapmor och annat mysigt. Vi är så fantastiskt glada och det går inte en minut utan att jag tänker på att våra döttrar faktiskt snart är här.


Vi började planera vår familj 2002...för 7 år sen...det har varit tuffa år det går inte att komma ifrån. Vi har kämpat, gråtit och förbannat orättvisorna. Det fanns stunder då jag inte visste hur det skulle sluta, om vi skulle klara detta tillsammans eller tvingas gå skilda vägar.  Nu står vi här tillsammans jag och min älskade man vid slutet på den här resan. Det är dags för en ny att börja, en resa som kommer att ta sin början på Arlanda. Vi är på väg att bli en familj nu och få leva det liv som vi så länge har drömt om.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards