Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Vår resplan

Av Soff - 9 mars 2009 16:13

Sitter här efter nästan två timmar på Flygvaruhuset och har bokningen i min hand. Så coolt och det pirrar i hela kroppen.


Om det blir som vi bokat nu så blir det så här. Vi reser från Stockholm den 7 april runt lunch, mellanlandar i Frankfurt där vi får stanna i en timme för att sen ta oss vidare till Taipei. Vi landar i Taipei den 8 april runt 10 på förmiddagen. Total restid ca 16 timmar.


Hem hade vi tänkt åka den 16 april och då går planet så sent som 23:30, det blir en utmaning med två barn som helt skulle sova vid det laget men det var inte mycket annat att göra. Taipei till Frankfurt och den gången får vi vänta i 2,5 timmar där innan vi far vidare hem och landar på Arlanda vid tolvtiden mitt på dagen den 17 april. Total restid hem även det ca 16 timmar.


Anledningen till den detaljerade informationen är för att de som ska göra samma resa senare ska kunna se hur vi bokat.


Våra biljetter är ombokningsbara men vi hoppas verkligen att vi ska kunna hålla de här datumen och tiderna. Det fanns en del flyg som var billigare men då var det två mellanlandningar och obekvämare flygtider och vi vill att resan ska vara så smidig som möjligt och bokade därför så här.


Iiiiiiii 7 april...28 dagar kvar bara!!!


 
 
ylvisen

ylvisen

9 mars 2009 16:39

Tiden kommer gå fort, innan du vet ordet av är ni hemma med era guldklimpar! :o)

http://www.ylvisen.blogspot.com

 
6-barnsmmam

6-barnsmmam

9 mars 2009 17:01

Åååå vad spännande det känns, och det kan ju inte vara nåt mot det som ni känner! Blir så glad att tårarna bara rinner när jag läser, 28 dagar det är inte lång tid även om det kan kännas som en evighet.
Är så glad för er skull, tänker på er äntligen är det er tur!

http://6-barnsmamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

9 mars 2009 17:35

En timma i Frankfurt kan nog bli riktigt tait, det är lååångt mellan gaterna, vi fick gåspringa i 45 min innan vi kom fram...kolla det!

Så spännande!

 
Linda

Linda

9 mars 2009 19:03

Åh vad kul! Äntligen. Jag känner ju inte alls dig men jag har läst här ett tag och när jag läste att ni äntligen ska få hem era tjejer började tårarna rinna. Hoppas vi får följa med på er resa via bloggen.

http://lindasdagar.wordpress.com

 
Grynisen

Grynisen

9 mars 2009 19:44

WOW vilken känsla... det är verkligen på riktigt nu :-)

Snacka om nedräkning....

Många kramar

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gullan

9 mars 2009 19:48

Nu är de verkligen nedräkning som gäller :)
Härligt, kommer räkna med er ;)
Kram igen / Gullan

 
Ingen bild

Pernilla

9 mars 2009 22:21

Å grattis! Grattis! Jag läste nyss de goda nyheterna! Grattis! Grattis igen!

/Pernilla (flitig läsare)

 
Ingen bild

"E"

10 mars 2009 08:38

Vad spännande!!!! Hi, hi, hi!!!! :)

 
Ingen bild

A-K

10 mars 2009 08:38

Härligt att det nu är bokat!
Jag tror precis som Petra att det blit väldigt tajt med en timme i Frankfurt, det är som sagt långt mellan gaterna med säkerhetskontroller däremellan. Vi var dessutom tvugna att gå till en disk för att få våra boardingcard vilket också tar tid.

 
Caroline

Caroline

10 mars 2009 09:07

Stort stort grattis!!!!!! Jag bara ryyyser. Det är fantastiskt!

Kram Caroline som kikar in här via Grodan!

http://livetsommammatillmajaochlillaliten.blogspot

 
Bridz

Bridz

10 mars 2009 19:28

Först av allt ett Stort Grattis!!!!

Jag tror att det kan vara bra att åka på natten så kan tjejerna sova på flyget, det är väldigt svårt för barn i deras ålder att sitta stilla så länge annars.

http://kattmamman.wordpress.com

 
AnnaK

AnnaK

11 mars 2009 14:07

Har läst ifatt lite nu och sitter här med tårar i ögonen och ryser i hela kroppen. Ååååå, så spännande och stort GRATTIS! Tänk, snart är ni fyra i vardagen också, inte bara i hjärtat! Ha en bra resa och lycka till! Kram Anna!

http://anna.kxa.se

 
Ingen bild

Maria J

12 mars 2009 21:31

Ett jättestort grattis från oss!!!

 
Ingen bild

Eva i V-ås

13 mars 2009 19:25

Varmaste grattis!!!

Har inte varit inne och läst på ett tag och blev alldeles överväldigad av dina glada nyheter. Ofattbart att det äntligen är dags!

Kramar och än en gång GRATTIS!!! :-)))

(Om du vill ha ett praktiskt råd mitt i allt det ofattbart roliga, så kan en timme på Frankfurt vara i minsta laget - jag vet att de ofta bokar in så snävt, men det händer också ofta att man kommer sent dit och därmed missar anslutningen).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards