Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Planering och skruvande

Av Soff - 14 mars 2009 12:20

Här hemma planeras och skruvas det för fullt. Vi har varit och handlat möbler, lampor och andra saker och det fylls på med kartonger och annat så det blir många turer till återbruket :-) Det är så himla roligt och vi går runt här och myser. Vi kan bara titta på varandra så börjar vi le. Att det äntligen är dags nu, det är helt ofattbart. Vårt hem börjar så smått anpassas till ett hem för barn. Det är en hel del saker som måste ändras men vi tar det sakta men säkert.


Vi har fått tummen ur och börjat tagit tag i sånt som blivit liggandes länge. Det känns som att det måste fixas NU för sen kommer vi inte ha tid. Det är verkligen bra med en spark i baken.


Angående flygresan så har vi lyssnat på råden och bokat oss på ett tidigare flyg till Frankfurt. Det kändes inte helt ok när vi bokade men vi var väl lite stressade. Så nu har vi 2,5 timmar på Frankfurt innan vi ska vidare till Taipei. Det känns jättebra. Jag hatar att vara stressad och dagen för vår resa vill jag inte behöva oroa mig för att vi missar anslutningen.


Nu ska jag ta tag i en massa saker...jag ska göra en aioli, en fisksoppa med saffran, åka och köpa present åt min mamma som fyllt 60 år...så det är bäst att jag sätter fart.



 
 
Ingen bild

Petra

14 mars 2009 18:35

Så härligt att läsa om hur ni bara myser- och värre blir det haha. Senast i morse tittade jag o maken på varann, hans ögon tårfylldes då han högt undrade hur vi kan ha haft sån tur!

Väntan på BB är INTE förgäves i slutändan!

Hoppas oxå vi får följa er lite via bloggen

KRAM och stort lycka till. Nu händer det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards