Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Soff - 22 mars 2009 16:38

Det var länge sen jag skrev nu igen. Jag har egentligen massor att berätta men tiden och orken finns inte riktigt där.


Jag har den senaste veckan varit helt vimmelkantig. Yr i huvudet och känt mig nästintill svimmfärdig. Jag vet inte om det beror på att jag de senaste tre veckorna helt avstått från kolhydrater. Ingen potatis, ris, pasta eller bröd. Någon enstaka frukt har det blivit men det är det närmaste sött jag har kommit. De som kan LCHF säger att det sänker blodtrycket och kanske är det det som hänt. Jag har från början en rätt låg nivå så kanske har mitt tryck blivit lite väl lågt. Just nu känner jag mig mer yr än någonsin, måste gå och ta något att äta.


Det har inte hänt något nytt med tjejerna utan nu räknar vi bara ner dagarna. Vi har inte fått några uppdateringar och vi vet inte om vi hinner få det heller innan vi åker. Det är inte lång tid kvar nu och det börjar kännas. Kanske bidrar den stress som är inför resan också till att jag känner mig ovanligt yr och matt. Vi skulle ha åkt och köpt bilbarnstolar idag men på nått vis kom vi aldrig ut. Maken har varit i Danmark på jobb i några dagar och vi har inte setts på hela helgen. Så vi passar på att njuta av varandra och stillheten :-). Har legat nära varandra och bara tankat närhet och energi - härligt!


I natt sov jag hos våra vänner M & J, jag och Harry åkte ut dit igår kväll och vi lagade mat tillsammans och åt en god middag. Kvällsprommis tillsammans innan vi slog och ner i soffan med en flaska rött för att se premiären av Robinson. Helt ok program tycker jag. I morse åt vi god LCHF frukost och kom så småningom ut i trädgården. Vi hjälptes åt att elda lite grenar och klöv ved. Härligt med våraktigt utomhusarbete. En god kaffe i solen blev det också. Det var en riktigt härlig dag vi fick tillsammans. TACK kära M & J för gästfriheten och trevligt sällskap. Jag tror att nästa gång vi kommer och hälsar på är vi fyra stycken ;-).


Nu ska jag ruska liv i maken som ligger och sover?! Det tar på krafterna att vinna SM-GULD! Stort grattis till VSK Mästa Mästarna är åter Mästare!

Känns otroligt bra!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards