Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Soff - 23 mars 2009 20:24

...idag var min då blivande man och jag i Helsingfors. Det var en strålande vårdag och det var runt 20 grader varmt. Det var en mycket speciell dag, det var nämligen så att vi förlovade oss just där och då. Det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Vi satt på den stora trappen som leder upp till domkyrkan i Helsingfors. Himlen var klarblå och det var varmt och skönt - härligt!


Så idag 7 år senare så köpte vi två bilbarnstolar till våra döttrar. En mycket bra dag att göra det på :-) Två sådana här blev det...


Av Soff - 23 mars 2009 14:42

Jag har skapat en att-göra-lista i mitt huvud...undrar om jag skulle ta och skriva ner den på papper så att jag inte glömmer något :-)


En sak på listan är att kolla vilka dokument som ska med till Taiwan. Det här är en sak som har gnagit mig den senaste tiden. Jag har känt att jag inte har haft koll på vilka papper som ska med och FRAMFÖRALLT om jag vet vart vi har dessa papper?!?! Vår organisation har hela tiden försett oss med info när de skickat vissa papper att "de här ska med på resan" men vi har liksom på nått vis klumpat ihop viktiga papper med oviktiga och det har varit en enda röra.


Idag tog jag mod till mig och erkände för organisationen att vi är ena riktiga slarvpellar och bad dem göra en sammanställning på de dokument som ska med. En halvtimme senare fick jag svar, jag blir alltid så imponerad av vår kontaktperson. Hon är verkligen helt toppen, snabb, trevlig och tillmötesgående. Hon hade gjort en lista och när jag lästa igenom kunde jag glatt konstatera att jag hade full koll på samtliga dokument. Nu ska jag ta med listan hem och sammanställa en mapp med dessa papper så kan jag blocka av det på min att-göra-lista. Så skönt!


En sak till som vi kan bocka av nu snart är inköp av bilbarnstolar. Maken var ut till Barnenshus för några veckor sedan och beställde två stolar som nu finns färdiga för hämtning. Det ska bli så kul att åka ut och få stolarna monterade i bilen. Det kommer bli än mer verkligt när vi får se stolarna där från och med idag. Iiiiii!! Shit jag ska verkligen snart bli mamma. Jag får nypa mig i armen ibland.


Ovido - Quiz & Flashcards