Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Förberedelser

Av Soff - 5 april 2009 19:39

Förberedelser är det ord som bäst beskriver det vi håller på med just nu. Vi förbereder hemmet, bilen, trädgården och en massa mentalt på att vi nu ska bli en familj om fyra...eller ja egentligen fem Harry är ju med i familjen också :-)


Skypesamtalet med tjejerna igår gick jättebra. Vi pratade i över en timme och när vi la på så kändes det helt overkligt. Nästa gång jag hör dem och ser dem så är vi i samma rum....gahhh....!!! Så stort. Det märktes att tjejerna var mer allvarliga den här gången. De vet att det är nära nu. Kanske var också vi mer spända. Det blev en hel del skratt och bus även denna gång ändå men det var på ett litet annorlunda vis. De berättade för oss att de inte var nervösa inför att träffa oss och att bo med oss. Det var naturligtivs väldigt roligt att höra men man undrar ju vad de tänker innerst inne. Hur som helst så tror jag att dessa möten vi haft via Skype har varit väldigt bra för tjejerna. För att de ska kunna förbereda sig så gott det går inför vad som komma skall. Mina små underbara flickor.


Nu ska jag gå upp och hjälpa maken med att skruva upp hyllor i tjejernas rum. Så typiskt oss att vara ute i sista minuten... :-)


Må så gott allihop och tack för ännu fler fina och snälla kommentarer!

 
 
mamma g

mamma g

5 april 2009 20:34

Vi läser bloggen och våra tankar är hos er. Vi förstår om dagrna känns hektiska och att huvudet och hjärtat känns fullt. Vi önskar er all lycka på er resan! Ät på fin restaruang i Taipei, drick ett extra glas vin, håll varandra i handen när ni är ute och går...och räkna timmarna tills ni får flickorna till er! Stort grattis till er familj (som 4),
KRAM
Inger & Pelle (och våra fina taiwanprinsessor). Vi hoppas att vi kan träffas i verkligen någon gång också :-)

http://familjeng4.wordpress.com

 
Ingen bild

Majjen

5 april 2009 20:40

Det är en mäktig känsla, att nästa gång ni ser dem så är det i samma rum. Det är helt fantastiskt att det är mindre än en vecka tills ni får se dem och krama om dem!!
Ha en underbar resa och äventyr! Livet blir aldrig detsamma, men ni kommer inte att längta tillbaka till det som varit!!
Stor KRAM

 
Ingen bild

Gullan

5 april 2009 21:53

Nu är de nära !!!

Så härligt att få följa er denna speciella tid :)

Massa lycka till kramar till er största resa!!! Gullan

 
Ingen bild

CJ

6 april 2009 10:22

Åhhh, jag ryser i hela kroppen, snart är det dags.
Tack snälla söta för att vi får följa med på denna resan också på ett hörn, är otroligt på alla sätt och vis.
Snart åker ni!!!!!!!!!
Kramar

 
Ingen bild

"E"

6 april 2009 10:33

Läser och myser...
Tänk, nu är det dags alldeles, alldeles strax! :)
Ha en fantastisk första tid tillsammans på andra sidan jorden och all lycka till på resan. Stora kramar!!

 
Ingen bild

Marie

6 april 2009 17:14

Vill bara önska er stort lycka till på er fantastiska resa!!!

Kramar!

 
Grynisen

Grynisen

6 april 2009 20:41

STOOOORT LYCKA TILL IMORGON :-)

Så underbart att det äntligen är dax!!!!

KRAAAAAAAAAAM

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

6 april 2009 22:10

Jag tänker på er och hoppas att allt går bra. Det kommer det alldeles säkert att göra.
Tänk att ni snart är hemma igen - hela familjen!
Kramen!

http://karpov.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

6 april 2009 22:21

Håller tummar och tår för att er resa kommer bli sådär alldeles underbar som vi alla hoppas!

Ser fram mot att höra er berättelse när ni kommer hem!

http://anna-panna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards