Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Sista kvällen hemma

Av Soff - 6 april 2009 22:12

Om en stund ska vi gå och lägga oss...för sista gången ensamma här hemma. Nästa gång vi lägger oss är vi inte själva i huset. Då bor här fyra personer. Det är svårt att föreställa sig. Även om jag har tänkt på det här länge nu är det ändå svårt att ta in. Att verkligen förstå att vi snart är en mamma och pappa på riktigt.


Det har gått bra ikväll, väskorna blev ganska snabbt packade. Vi har två resväskor på vägen dit och planen är att vi ska köpa en resväska där borta för tjejernas saker. De två väskorna vi har här är bara fyllda till hälften. Det känns lite knasigt, som om vi missat något. Men i Taiwan är det just nu väldigt varmt, runt 30 grader, så det är sommarkläder som gäller och det tar ju inte så stor plats. Vi har heller inte så överdrivet mycket kläder till tjejerna med oss. Det viktigast är kläder till hemresan. Riktigt sköna mjuka byxor och långärmat. Sen vet vi att de kommer få med sig kläder från barnhemmet och sommarkläder hoppas vi på att kunna köpa lite när vi är på plats. Vi hoppas även kunna hitta några riktigt fina "kinaklänningar" för att ha på högtider framöver.


Nåväl, nu ska jag ta och avsluta och säger hej så länge...vet inte när jag får tid att skriva igen men jag ska försöka uppdatera bloggen så gott det går.




 
 
.:Sabina:.

.:Sabina:.

6 april 2009 22:31

Varmt, varmt lycka till!! Det blir verkligen en resa som för evigt förändrar era liv, till något ni aldrig aldrig kommer att vilja byta bort sedan! Hoppas du lyckas uppdatera där på plats också!

http://mitteget.wordpress.com

 
essko

essko

7 april 2009 07:08

Så spännande, så stort! Gratulationer och all lycka till nu!

http://heminnerlig.blogspot.com

 
Ingen bild

Ammi

7 april 2009 07:22

oj oj oj vilka underbara rysningar jag får. Jag sitter med mycket blandade känslor, är sååååå glad för er skull ni är nu snart två stolta föräldrar som vandrat en lååång väg för detta mål. Önskar verkligen er ALL lycka till och än en gång är så glad för er alla.
Samtidigt blir jag avis då vi jag och min sambo inte själva har denna möjlighet. Men jag har kommit så långt så jag kan glädjas för andra.

ALL LYCKA TILL...
KRAM /Ammi

 
Ingen bild

Gullan

7 april 2009 07:23

Tänker på er!
Och tom med jag på avstånd får ett pirr i magen:)
Lycka till!
Kram

 
Ingen bild

CJ

7 april 2009 07:43

Trevlig Resa och all lycka och kärlek till er och eran livs-resa nu!!

När ni kommer hem är det hela familjen som kommer hem, in igenom dörren är det 4 personer som stiger in.

Hoppas vi hör av er snart för man sitter ju på nålar för att få veta mer men förstår ju självklart att ni nu har fullt upp och helt annat att tänka på än bloggen ;O))
Men vi är många som följer er resa både i hjärta och tankar.

Ha det super nu och härlig resa!
Kramar och Glad Påsk!

 
Ingen bild

Aitra

7 april 2009 08:26

Du hinner kanske inte läsa detta, men jag vill ändå önska dig lycka till. Jag blev glad över din hälsning till mig i bloggen. Roligt att du tycker att mina tankar är betydelsefulla. Dina flickor drar verkligen en vinstlott. Själv har jag alltid tänkt att jag är född under en lycklig stjärna. Jag ska titta in här och vänta på rapport och det ska bli så roligt att hälsa er välkomna hem.

Hälsningar Aitra

 
Ingen bild

M!

7 april 2009 09:10

Åh, så in i nordens spännande! Detta blir verkligen ert livs resa! Jag hoppas och önskar att allt kommer att gå fint och smidigt, och att ni får ett fantastiskt första möte med flickorna!

 
Elin

Elin

7 april 2009 10:36

Ha en alldelse underbar resa nu! Är med er i tankarna.

http://nyahuset.wordpress.com

 
Åse

Åse

7 april 2009 10:39

Åh, jag antar att ni sitter på planet just nu... Ha det så himla gott nu och välkomna hem som en NY FAMILJ! *spännande*

http://didriksson.wordpress.com

 
6-barnsmamma

6-barnsmamma

7 april 2009 11:29

Oj! Vad spännande, nu börjar ert stora äventyr! Tänker på er, kan nog bara ana den lycka ni känner. Kram!!

http://6-barnsmamma.blogspot.com

 
Ingen bild

"E"

7 april 2009 12:34

All lycka till och stora kramar till hela familjen! :)

 
brawny

brawny

7 april 2009 15:20

Lycka till på er livs resa!

http://2villbli3.wordpress.com

 
Linda

Linda

7 april 2009 17:58

Ååååå vad spännande! Nu dröjer det inte länge innan ni får träffa era tjejer!

http://lindasdagar.wordpress.com

 
Ingen bild

Petra

7 april 2009 18:44

LYCKA TILL :))))))))))))))))

 
Ingen bild

Malin

7 april 2009 19:16

Lycka till på er resa! Så spännande att följa er väg med flickorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards