Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Ögon mot ögon

Av Soff - 11 april 2009 16:21

I morgon händer det...jag får för första gången titta in i mina döttrars ögon (på riktigt). Det är svårt att tänka sig hur det kommer att kännas. Att få vara i samma rum som dem. Se dem på riktigt. Skypeträffarna har ju gett oss möjligheten att se och höra dem och det har varit fantastiskt men känslan av att nu bara vara timmar ifrån att kunna röra vid dem är obeskrivlig. Mitt hjärta är så fyllt av kärlek till dem.


Vår resa hit har varit lång, ibland outhärdlig men så här timmarna innan så känns allt som om det gått med ljusets hastighet. Alla vi känner som adopterat har berättat om den här känslan, men jag måste ärligt säga att jag inte har trott på dem. Nu vet jag att de hade rätt. Ibland vet jag att man inte vill höra sådana här saker när man är på väntans sida men jag kommer att fortsätta berätta det här vidare till de som står mig nära och som fortfarande väntar efter att hitta vägen till sitt barn. 


Även den gamla klyshan att man känner att man blivit utvald som förälder till just SITT barn stämmer också så väl. Det är så självklart att dessa två små flickor är mina döttrar. Att vi hittat varandra fastän att vi spenderat flera år på varsin sida av jorden känns inte konstigt alls. Det är ju mina barn, klart att vi hittade varandra tillslut.


Fjärilarna i magen är stora nu. Undrar om jag kommer att kunna sova något inatt?  Om jag är så här nervös hur ska då inte tjejerna ha det? Jag vet inte vad jag ska vänta mig i morgon...gråt, skrik, skratt, kramar, glädje, ilska, panik eller likgiltighet? Inget kan få en att förberedas inför ett sånt här möte, så är det bara. Om några timmar vet jag hur det gick...sov gott älskade töser...mamma kommer i morgon.

 
 
ylvisen

ylvisen

11 april 2009 18:30

Hej!

Har läst ikapp flera dagar nu och det är så spännande och så rolgt, fatta va coolt, nu är det nära Sophie! Stor kram! //Ylva

http://www.ylvisen.blogspot.com

 
Ingen bild

Majjen

11 april 2009 18:35

IIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
Så nära, så nära!! Tänk, morgondagen kommer ni för alltid att minnas i era hjärtan!!!
Både du och tjejerna!!!

 
Ingen bild

Petra

11 april 2009 19:39

Jaha,då grinar vi båda två..igen...du skriver så vackert.

Imorgon kommer mamma och pappa...på riktigt.

Vi är med er i tankarna

KRAM

 
Ingen bild

Minnea

12 april 2009 16:30

Oh vad spännande!

Måste säga att jag började gråta när jag läste det här inlägget och de precis innan... Fantastiskt att läsa och jag är oerhört avundsjuk. :D Supergrattis till att äntligen vara framme!

 
Cecilia

Cecilia

12 april 2009 20:33

Tack för att jag får vara med på er fantastiska resa! Önskar er allt gott idag och alla dagar framöver.

http://kenya.ekhemmanet.se

 
pipeline

pipeline

13 april 2009 10:33

Men himmel vad jag undrar hur det går för er.... :-)

http://pipeline.bloggagratis.se

 
6-barnsmamma

6-barnsmamma

13 april 2009 11:20

Oj! vad spännande det var att få se bilderna på ert möte med era fina tjejer!!!
Önskar er såå lycka till i detta stora ni går igenom just nu, jag ryser bara jag tänker på det!
Kramar!!

http://www.6-barnsmamma.blogspot.com

 
Ingen bild

"E"

13 april 2009 13:03

Det är så fantastiskt att läsa dina ord! Tårarna rinner och jag vet att du kommer att bli en toppenmamma till dina små töser.

 
♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥

♥∞♥ Jempajenny ♥∞♥

14 april 2009 19:19

Hamnade här av en slump...

Åh, så spännande! Ser fram emot uppdatering.

Lycka till!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Grynisen

Grynisen

17 april 2009 19:15

VÄLKOMNA HEM HELA FAMILJEN :-)

Hoppas det var ett fint välkomnande på Arlanda. Grodis berättade för mig om att hon skulle dit....

Hoppas det har gått bra med tjejerna på flyget, kan ju vara lite läskigt att flyga när man är liten.

Ser fram emot att få läsa om er och ert familjeliv

STOR KRAM Johanna

http://grynisen.bloggsida.se

 
AnnaK

AnnaK

17 april 2009 20:41

GRATTIS till hela familjen!! Har varit inne och tittat på resedagboken, vilka små sötnosar ni har fått!! Så underbart! Stort grattis och lycka till, kramar Anna!

http://anna.kxa.se

 
Ingen bild

CJ

18 april 2009 13:27

VÄLKOMNA HEM!!!!!!!!!!!

Kram

 
Sallimac

Sallimac

20 april 2009 14:50

Hej!
Har varit inne på resedagboken och kikat och vill bara önska lycka till! Vilka otroligt söta små tjejer ni har blivit föräldrar till!

http://sallimac.blogg.se

 
Anqi

Anqi

20 april 2009 15:42

Ett stort grattis & lycka till!

Så underbart att läsa din blogg, fylls med sån otrolig glädje!

Mvh/Anqi

http://mrsanqi.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards