Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Så mycket att berätta, så lite tid

Av Soff - 28 april 2009 10:49

Jag önskar jag hade tid att blogga varje dag så att jag kunde få berätta om hur vårt liv tillsammans som fyra är. Men tiden räcker verkligen inte till. Det är full fart här hemma från sju på morgonen till nio på kvällen då tjejerna somnat. Då är jag så trött och behöver tid tillsammans med Stefan...bara få vara och prata vuxensaker :-)


Men jag ska slänga iväg ett snabbt inlägg nu och berätta att det går bra - riktigt bra. Vi har tagit det lugnt i många dagar nu och varit mycket hemma. Några få utvalda får komma hit och besöka oss men vi har gjort världen betydligt mycket mindre och det har märkts att tjejerna mår bättre. Vi leker tillsammans och busar mycket. Vi gosar och kramas mycket och tjejerna tycker mer och mer om det. De var lite ovana i början men nu kommer de själva och kramar oss och ger oss pussar. Det känns härligt. 


Det kommer nya ord hela tiden och tjejerna är nyfikna på språket och frågar mycket vad saker heter och härmar oss hela tiden. De sjunger nu I ett hus vid skogens slut och Imse vimse helt på egen hand. Det låter fantastiskt och för ett ögonblick kan man tro att de kan svenska helt och hållet. Det märks också att de börjar förstå mycket mer nu. De har lite svårt att veta vad som är ok att göra och inte och testar gränserna hela tiden. Det blir mycket nej nej nej nej...ett ord de kan väl vid det här laget.


Harry har äntligen flyttat hem och det går bra. Lilltjejen är lite rädd men mest handlar det om att hon är rädd att han ska ta hennes saker och inte så mycket att hon är rädd för honom. Vera har klappat honom och hon tycker mest att han är rolig. Några dagar till tillsammans så kommer det gå superbra, det är jag övertygad om. I dag på eftermiddagen ska vi ta en picknick i skogen hela familjen.


Ser fram emot ännu en härlig dag tillsammans!

 
 
Elin

Elin

28 april 2009 11:27

Vad skönt att höra att ni verkar ha landat lite nu i att vara småbarnsfamilj. Att allt börjar falla på plats och att ni känner vad som funkar för er. Ha det så mysigt i skogen!

http://nyahuset.wordpress.com

 
Ingen bild

Minnea

28 april 2009 12:24

Hej!

Grattis igen. :) Det är underbart att läsa om er historia och den ger mig väldigt mycket. Tack för att du skriver!

Om du vill skriva om det vore det väldigt intressant att höra mer om hur det går mellan flickorna och Stefan. Att bli den förälder som inte är den favoritiserade precis i början verkar lite läskigt, samtidigt som man så väl förstår mekanismen bakom. Min man är också lite nervös för det, eftersom att det inte verkar helt ovanlgit att barnen är mer vana vid kvinnor än vid män.

Än en gång: Supergrattis!

 
Ingen bild

Pernilla

28 april 2009 14:56

Vad härligt att läsa om erat liv. Låter underbart!

 
Ingen bild

Sara

28 april 2009 19:54

Låter helt underbart...

Många kramar

 
Grynisen

Grynisen

28 april 2009 20:27

Åhh vad härligt det låter, fullt upp :-)

Vad kul att det går så bra med språket. Barn är ju ruskigt duktiga på att lära sig saker, men att det ändå går så fort... Häftigt!!

Hoppas ni har haft en härlig picknick idag.

Fortsatt lycka till

Kramar

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Gullan

28 april 2009 21:14

Så underbart at höra att de går så bra :)
Blir glad och lycklig i hela kroppen, fantastiskt att ni nu är en familj .
Grattis igen!
Stor kram Gullan

 
mamman

mamman

28 april 2009 21:47

Härlig att läsa om era första dagar. Just i den fasen händer det extremt mycket, nästan från timme till timme i utvecklingen på det/de nyss hemkomna barnen. Helt underbart att se.

Ett tipps jag har till er och andra förståss är att för var liten eller stor sak som händer, som är värt att minnas, skriv ner det på en lapp/ i ett block eller vad det nu kan vara, datum och vilket barn det gäller. Om några månader kan du ta fram allt och ev renskriva i dator i datumordning. Det kan bli kul läsning någon gång så där om 10 år, ja även innan.

I dag har jag skrivet på Litens lappa att Liten alldeles själv har rest sig från sittandes på golvet till stående vid fåtöljens fotpall. Dessvärre har jag inte gjort detta med storebror så det lär bli mindre info till honom. Det var bara en parantes.

Hoppas vädret håller i sig så det blir mer pick nick för er, det gillar barn.

Kram

http://babyonskan,wordpress.se

 
Sallimac

Sallimac

29 april 2009 09:44

Vad kul att du delar med dig av era upplevelser. Det är så kul att få följa er på eran resa. Ser fram emot att få höra mer om hur det går för er.

Sallimac

http://www.sallimac.blogg.se

 
Kenyamamma Cecilia

Kenyamamma Cecilia

29 april 2009 21:49

Jag forsätter att följa er och gläds åt kärleken, lyckan och ärligheten som genomsyrar dina inlägg!
Önskar er allt gott!

http://kenya.ekhemmanet.se

 
Ingen bild

ylvisen

30 april 2009 21:53

Åh va mysigt det låter, skönt att det går så bra! Skogen lät perfekt!

kram ylva

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

1 maj 2009 07:28

Vad roligt att ni har blivit föräldrar ETT JÄTTE GRATTIS!!
barn är mycket duktiga att lära sig saker kul att de börja lära sig språket.
Jätte trevligt att läsa om eran resa till att bli föräldrar, Ni får ha det så jätte bra och kjamen från oss

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

1 maj 2009 15:01

Hej!
Först: Ett jättestort GRATTIS!

Jag fick tipset om din blogg av min goda vän E och har varit inne och läst lite då och då. Du skriver väldigt härligt och ärligt. Såg att ni också skrivit om er resa på resdagboken.se. Verkligen roligt att läsa!

Vi blev familj i somras på samma sätt som ni fast vi fick två prinsar i stället, men de är ungefär i samma ålder som era prinsessor. Om du vill får du jättegärna mejla mig på metok1(a)hotmail.com. Känner väl igen mig i mycket av det du beskriver:-)

Med varma hälsningar
Annika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards