Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Soff - 1 maj 2009 19:52

Antar att endast min bror förstår titeln på inlägget men det må så vara ;-)


Livet som småbarnsfamilj rullar vidare. Vi är trötta men lyckliga och dagarna går. Vi upptäcker hela tiden nya sidor hos varandra bra som dåliga. Tjejerna härmar oss när vi pratar och nya ord kommer hela tiden. Idag firar vi två veckor hemma! Tänk att det bara gått två veckor, det känns som en evighet. Jag och maken måste verkligen tänka på att det inte gått så lång tid. Ibland kräver vi kanske för mycket av flickorna men det är inte så allvarliga fel vi gör just nu känner jag. Mitt mål är alltid att vi ska somna som vänner. Dagen får inte sluta i tårar. Om tjejerna eller någon av dem är ledsen eller upprörd över något innan läggdags ser vi till att göra något trevligt, men lugnt tillsammans, innan det är dags för dem att sova. Jag vill att de ska känna sig trygga och "glada" när de somnar. Jag har fått för mig att det spelar in hur natten blir.


De sover bra, vilket vi är otroligt glada över. De somnar någon gång mellan 21-22...lite i senaste laget absolut men de har sådana vanor nu och det är svårt att få dem i säng tidigare. Vi hoppas att denna tid sen ska justeras till i alla fall 20-21. Sen sover de i alla fall till mellan 7-7:30 vilket också känns väldigt bra. Vi är lite sena i starten och är sällan klara med frukosten före 9. Nästa vecka på onsdag och torsdag måste vi dock skärpa oss, på onsdag ska vi på tropikundersökningen och på torsdag kommer våra hemutredare för ett första besök efter att vi kommit hem med tjejerna. De ska skriva uppföljningsrapporter och skicka till Taiwan och beskriva hur det går för oss och hur flickorna utvecklas. Tropikundersökningen är redan 8 på morgonen så då måste vi upp tidigt.


Åh....jag måste skriva om vad som just hände. Just nu sitter tjejerna i badet just i rummet bredvid och Vera ropade nyss på mig...hon ville ha något och pratade på som vanligt på kinesiska i hopp om att jag skulle förstå. När hon såg på mitt uttryck att jag fattade noll började hon göra charader. Hon försökte först med ett sätt att förklara men jag fattade fortfarande inget. Hon visade sen hur hon tänkte använda saken som hon ville ha och då var det solklart. Hon ville ha en plastspruta som hon tidigare fått leka med i badet men som jag plockat bort av någon anledning. Hon visade klart och tydligt hur hon använde sprutan och då förstod jag ju...hon blev såååå nöjd och glad över att ha lyckats förklara för mig vad hon sken upp i hela ansiktet när jag räckte över den. Sånt glädjer mitt hjärta, att de liksom har förstått så väl att det gäller att visa på alla sätt som går vad man vill och menar.


Nu är det dags att plocka upp sötnosarna ur badet och få dem i pyamasarna.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards