Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Soff - 22 maj 2009 21:53

Vad ska man säga? Jag älskar mitt liv. Inlägg av sorgsenhet och bekymmer väcker oftast mer uppmärksamhet och det är då jag har som mest behov av att skriva av mig. Men livet ler mot mig just nu, så är det bara. 


Ett slags lugn har lagt sig över oss och vi skrattar mycket. Vi pratade i kväll jag och maken om hur otroligt lyckligt lottade vi är som just fick VÅRA döttrar. De känns så självklara här hos oss och jag tycker att jag redan nu ser hur de färgas av våra personligheter och att vi blir "lika" varandra. Jag tycker inte det är viktigt att man ser likadan ut som förälder och barn men jag tycker det är roligt när man ser drag hos varandra och det är precis det vi gör just nu...och det har bara gått strax över en månad. Helt otroligt.


Det känns som att det har hänt mycket och de har kommit igång bra med språket. Hur ska vi då tycka om en månad ytterliggare från nu??! Spännande tider väntar helt klart. Igår kom den första riktiga meningen från lilla Ingrid. Jag bad henne ta ner många böcker från rummet och hon mötte storesyrran i trappen och jublade högt MAMMA SA MÅNGA BOK!! Det var så härligt att höra och jag blev så stolt :-)


Just nu sitter jag och Stefan och tar ett varsitt glas vin i soffan och har det bra. Han nattade tjejerna i kväll och jag tog en promenad med Harry i regnet. Hur kul det än är när tjejerna är vakna så är det rätt skönt med en liten stund tillsammans som två.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards