Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Friday...I´m in love

Av Soff - 22 maj 2009 21:53

Vad ska man säga? Jag älskar mitt liv. Inlägg av sorgsenhet och bekymmer väcker oftast mer uppmärksamhet och det är då jag har som mest behov av att skriva av mig. Men livet ler mot mig just nu, så är det bara. 


Ett slags lugn har lagt sig över oss och vi skrattar mycket. Vi pratade i kväll jag och maken om hur otroligt lyckligt lottade vi är som just fick VÅRA döttrar. De känns så självklara här hos oss och jag tycker att jag redan nu ser hur de färgas av våra personligheter och att vi blir "lika" varandra. Jag tycker inte det är viktigt att man ser likadan ut som förälder och barn men jag tycker det är roligt när man ser drag hos varandra och det är precis det vi gör just nu...och det har bara gått strax över en månad. Helt otroligt.


Det känns som att det har hänt mycket och de har kommit igång bra med språket. Hur ska vi då tycka om en månad ytterliggare från nu??! Spännande tider väntar helt klart. Igår kom den första riktiga meningen från lilla Ingrid. Jag bad henne ta ner många böcker från rummet och hon mötte storesyrran i trappen och jublade högt MAMMA SA MÅNGA BOK!! Det var så härligt att höra och jag blev så stolt :-)


Just nu sitter jag och Stefan och tar ett varsitt glas vin i soffan och har det bra. Han nattade tjejerna i kväll och jag tog en promenad med Harry i regnet. Hur kul det än är när tjejerna är vakna så är det rätt skönt med en liten stund tillsammans som två.

 

 
 
Grynisen

Grynisen

23 maj 2009 09:25

Du skriver så rofullt och kärleksfullt... Det värmer att ni mår så bra, att tjejerna anpassar sig och att ni finner varandra mer och mer i vardagen.

Ni är så värda att vara kompletta, att få leva som föräldrar med två vackra flickor.

Ha en trevlig och mysig helg

KRAMAR

http://grynisen.bloggsida.se

 
mamman

mamman

23 maj 2009 14:29

Visst är det härligt när man ser dem apa efter en.

Kvällarna är mysiga att se fram emot, då när de små har lagt sig och man får vara sig själv och vara vuxen.

Ha det så bra

http://www.babyonskan.wordpress.com

 
Kenyamamma C

Kenyamamma C

23 maj 2009 17:24

Så härligt att läsa det jag känner igen hos oss själva - att det blev så otroligt rätt! GRATTIS till den ljuvliga känslan och till de språkliga framstegen!

http://kenya.ekhemmanet.se

 
AnnaK

AnnaK

23 maj 2009 21:22

Ååå så underbart med första meningen!! *ryser*

http://anna.kxa.se

 
ylvisen

ylvisen

24 maj 2009 09:20

Me like!

Kram ylva

http://www.ylvisen.blogspot.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

24 maj 2009 13:28

Vad skönt att allt är TOPPEN och rolgit att språket har kommit igång. Förstå dig att du blev stollt över din dotters mening:)
Och sjölv klart får man inte glöma bort att även föräldrar måste vara vuxna,
Ha det nu en toppen skön söndag, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åse

25 maj 2009 10:47

Vad kul att de redan börjar bilda meningar. Tänk vad fort det går för dem. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards