Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Utflyktsdag

Av Soff - 26 maj 2009 15:33

Idag har vi varit på utflykt. Vi var upp till Djäkneberget där dom har en stor och rolig lekpark. Där finns också små dammar med gräsänder och grodyngel som var spännande att titta på.


Tjejerna tyckte att det var jättekul att leka i parken, lite avvaktande i början som alltid vid nya platser, men de kom snabbt igång och lekte. Favoritleken är att gräva hink och spade så det gjorde de mest hela tiden. Vi var där tillsammans med en annan som är pappaledig och hans lilla dotter. Vi ska på semester tillsammans i sommar så det är kul att tjejerna får lära känna varandra innan vi drar iväg.


Att mata änderna med bullar var också en höjdare så vi har haft en jätterolig och trevlig dag tillsammans. Nu vilar vi upp oss här hemma och har det skönt. Att få vara föräldraledig med dessa relativt stora barn är verkligen en upplevelse. Dagarna fylls med så mycket och vi får vara med om en fantastisk utveckling. Fler och fler ord kommer hela tiden och de försöker nu bygga meningar och förklara saker med många ord. Det är härligt att höra. Idag vid dammen till exempel hände något som var stort för Vera framförallt, en av änderna hade två små ungar och de var jättekul att titta på. Efter en stund upptäckte vi en död fågelunge i vassen...och strax där efter ytterliggare en. Vera började genast prata om hur ledsen mamman var.  Innan vi skulle åka hem såg vi ännu en död unge på gräsmattan. Vera upprepade gång på gång att mamman hade två bäbisar och tre som var döda. Hon sa att mamman haft fem bäbisar men att hon nu bara hade två. Det sprutade ur henne ord, kinesiska och svenska omvartannat och hon försökte verkligen förklara vad som hade hänt. Den storyn lär vi får höra många gånger och självklart ska vi lyssna.



 
 
Ingen bild

Eva i V-ås

26 maj 2009 19:40

Hej Soff,

Vad roligt det är att läsa om hur ni fått bli en underbar familj!

Tack för att du vill dela med dig.

Kramar till er alla
//Eva

 
Grynisen

Grynisen

26 maj 2009 20:49

Duktiga Vera :-) Vad fort de lär sig...

Låter som en härlig dag ni haft!!

Kram kram

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Ammi

27 maj 2009 03:06

Vill bara smyga in lite, kommenterar inte ofta, men läser varje gång du skrivit, kollar varje dag. Och med stor förståelse i att du inte skriver varje dag :)
Är bara så glad för er skull, önskar man kunde känna glädjen. Men ryser och känner en annan glädje när man läser hur bra ni har det, och att allting går framåt.
ALL lycka till och tack för vi alla får följa er fortsatta resa.

Kram till hela familjen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards