Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Soff - 16 juni 2009 20:50

Äntligen en dag utan regn. Både vi och tjejerna njöt av att kunna vara ute. Dagen började med att vi åkte till sjukhuset med Vera som skulle vaccineras. Allt gick bra och personalen på barnkliniken är verkligen helt suveräna. När vi var färdiga åkte vi och handlade på oss lite picknickmat och drog iväg till ett naturreservat nära Mälaren. Där njöt vi av solen, åt god mat och lekte i några timmar. Harry passade på att hoppa ner i vattnet, fastän han inte fick! En blöt och nöjd hund fick sen ligga och torka i solen innan vi for hemåt.


Nu är klockan strax efter nio och jag sitter på en rund skön ryamatta i tjejernas rum och håller Vera sällskap. Ingrid har somnat för länge sedan men för en stund sedan kom Vera nertassandes för trappan och såg skamsen ut. Hon trodde nog att jag skulle bli arg för att hon stigit upp, men det skulle jag aldrig bli. Visst, vi har sagt godnatt och det är dags att sova, men tjejerna har inte bott här så länge och vissa kvällar är det ju svårare att somna än andra. Det vet man ju själv. Hon satt på trappen och tog sig för låret, mamma ont sa hon. Det gjorde ont efter sprutan idag och jag frågade om hon ville ha ett plåster. Ja, svarade hon och såg lite gladare ut. Ett fint plåster med Askungen på blev det, inte för att det blödde men något är det med barn och plåster. Det fungerar :-)


Så nu sitter jag alltså här inne på golvet och håller henne sällskap och hoppas att det ska hjälpa henne att somna. Jag är själv rätt trött och det blir en tidig kväll för mig bara hon somnar.

Ovido - Quiz & Flashcards