Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

En skön dag

Av Soff - 16 juni 2009 20:50

Äntligen en dag utan regn. Både vi och tjejerna njöt av att kunna vara ute. Dagen började med att vi åkte till sjukhuset med Vera som skulle vaccineras. Allt gick bra och personalen på barnkliniken är verkligen helt suveräna. När vi var färdiga åkte vi och handlade på oss lite picknickmat och drog iväg till ett naturreservat nära Mälaren. Där njöt vi av solen, åt god mat och lekte i några timmar. Harry passade på att hoppa ner i vattnet, fastän han inte fick! En blöt och nöjd hund fick sen ligga och torka i solen innan vi for hemåt.


Nu är klockan strax efter nio och jag sitter på en rund skön ryamatta i tjejernas rum och håller Vera sällskap. Ingrid har somnat för länge sedan men för en stund sedan kom Vera nertassandes för trappan och såg skamsen ut. Hon trodde nog att jag skulle bli arg för att hon stigit upp, men det skulle jag aldrig bli. Visst, vi har sagt godnatt och det är dags att sova, men tjejerna har inte bott här så länge och vissa kvällar är det ju svårare att somna än andra. Det vet man ju själv. Hon satt på trappen och tog sig för låret, mamma ont sa hon. Det gjorde ont efter sprutan idag och jag frågade om hon ville ha ett plåster. Ja, svarade hon och såg lite gladare ut. Ett fint plåster med Askungen på blev det, inte för att det blödde men något är det med barn och plåster. Det fungerar :-)


Så nu sitter jag alltså här inne på golvet och håller henne sällskap och hoppas att det ska hjälpa henne att somna. Jag är själv rätt trött och det blir en tidig kväll för mig bara hon somnar.

 
 
AnnaK

AnnaK

17 juni 2009 09:07

Så underbart vardagligt det låter. Som om era barn alltid funnits hos er. Det är precis som det ska vara!! Är så glad för er skull, kram Anna!

http://anna.kxa.se

 
Grynisen

Grynisen

18 juni 2009 09:24

Det är inte lätt när man inte kan sova... Men precis som du säger, ett plåster kan göra underverk :-)

Kram på er och trevlig Midsommar

http://grynisen.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards