Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Soff - 29 juni 2009 07:16

Klockan är inte mycket och då har vi ändå varit uppe ett bra tag redan. Tjejerna vaknade ovanligt tidigt idag, det måste vara den starka solen som lyser rakt in i deras sovrum.


Det var några dagar sen jag skrev nu igen men det underbara vädret gör att vi nästan inte är inne över huvud taget. Vi njuter för fullt av denna underbara sommar. Jag är rädd att tjejerna får en skev bild på hur vädret är här i Sverige :-) I och för sig går de båda och väntar på snön...de vill att Tomten ska komma och tror att vintern och snön kan komma över en natt. Så söta.


Funderar på vad vi ska göra idag? Maken ligger som en utslagen hjälte där uppe efter en hård kväll med fotboll och öl med kompisarna. Han lär inte pigga på sig på hela dagen om jag känner honom rätt. Så det blir jag och tjejerna idag. Kanske ska vi vara tre badbrudar och dra iväg till stranden? Kanske får jag någon kompis med mig...men jag lär nog vänta med att ringa någon...småbarnsföräldrar hihi.


Något som många undrar över är ju hur det går med språket. Jag har ju inget att jämföra med men jag tror att det går precis i den takt som det ska. Jag är jätte imponerad över hur fort de lärt sig och nu känns det som att de förstår precis allt vi säger. När de är i trygg miljö, det vill säga med oss och med folk de träffat flera gånger så vågar de uttrycka sig på svenska och pratar på om allt möjligt. Det är så härligt att höra. 


Nu börjar det bli dags för frukost så det är bäst jag sätter igång. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards