Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Soff - 9 augusti 2009 09:53

Vi befinner oss just nu på västkusten, närmare bestämt i Stockevik som ligger i närheten av Fiskebäckskil och Lysekil. Vi är här och snyltar in oss hos ett par vänner som har ett hus här. Det var länge sen jag besökte västkusten, oftast spenderar jag semestern i vår stuga i Dalarna. Det var rätt skönt att styra bilen söderut i stället för den gamla vanliga vägen norrut.


De har en riktig liten pärla här nere och kusten är helt underbar. Klippor och kobbar så långt ögonen räcker. Igår var vi in en sväng till Grundsund där man tydligen spelar in serien Saltön. Just nu pågår inspelningen av en ny säsong så vi spanade lite efter kändisar - utan resultat. Vi åt på en jättemysig restaurang som hette Smultron & Tång. Rödspätta i panna var bland det godaste jag har ätit. Vädret igår var helt suveränt och det blev några sköna timmar i solen och den tynande solbrännan är så sakta på väg tillbaka - skönt.


Just nu är jag en lite slapp mamma som har parkerat barnen framför ett avsnitt av Bamse. Lite skönt att få lite tid för sig själv med en god kopp kaffe. Annars tror jag den här dagen kommer att bjuda på mycket aktiviteter för mina kära små tjejer. Bland annat ska vi fiska krabbor, det ska bli spännande.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards