Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Väst bättre än väntat

Av Soff - 9 augusti 2009 09:53

Vi befinner oss just nu på västkusten, närmare bestämt i Stockevik som ligger i närheten av Fiskebäckskil och Lysekil. Vi är här och snyltar in oss hos ett par vänner som har ett hus här. Det var länge sen jag besökte västkusten, oftast spenderar jag semestern i vår stuga i Dalarna. Det var rätt skönt att styra bilen söderut i stället för den gamla vanliga vägen norrut.


De har en riktig liten pärla här nere och kusten är helt underbar. Klippor och kobbar så långt ögonen räcker. Igår var vi in en sväng till Grundsund där man tydligen spelar in serien Saltön. Just nu pågår inspelningen av en ny säsong så vi spanade lite efter kändisar - utan resultat. Vi åt på en jättemysig restaurang som hette Smultron & Tång. Rödspätta i panna var bland det godaste jag har ätit. Vädret igår var helt suveränt och det blev några sköna timmar i solen och den tynande solbrännan är så sakta på väg tillbaka - skönt.


Just nu är jag en lite slapp mamma som har parkerat barnen framför ett avsnitt av Bamse. Lite skönt att få lite tid för sig själv med en god kopp kaffe. Annars tror jag den här dagen kommer att bjuda på mycket aktiviteter för mina kära små tjejer. Bland annat ska vi fiska krabbor, det ska bli spännande.

 
 
Johanna

Johanna

9 augusti 2009 11:28

Åhhh vad härligt ni har det :-) Bor ju själv på Västkusten och visst är det trivsamt!!!

Hoppas ni får många bra dagar trots att vädret from idag ska bli sämre.

Kram på er

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Morbror

10 augusti 2009 11:28

Jag vill också fiska krabbor med mina systerdöttrar!!! hoppas ni får det mysigt resten av tiden

 
ylvisen

ylvisen

10 augusti 2009 13:27

Ah skönt att fler sätter barnen framför tv:n! ;) Njut! KRAM

http://www.ylvisen.blogspot.com

 
Ingen bild

Pernilla

12 augusti 2009 00:02

Uppväxt på Skaftö kan jag förstås inte annat än hålla med. Det är en pärla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards