Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Soff - 2 oktober 2009 20:23

Jag känner att det är svårare och svårare att hitta tiden att blogga. Jag vill gärna dela med mig av allt som händer här hemma men jag finner helt enkelt inte tiden. Jag är så imponerad av de bloggar jag själv följer och går in och läser med stor iver varje dag. Själv hittar jag allt mer sällan in på min egen och det känns lite stressande och tråkigt.


I dag är det fredag och jag har just lagt barnen. Jag sitter i rummet bredvid deras för att hålla dem lite sällskap medans de somnar. Vanligtvis går det väldigt fort men just ikväll verkar de ha mycket att prata om. Tjejerna delar rum än så länge men vi ska snart starta en ombyggnad av vår övervåning och när den sen är klar kommer de att ha varsitt rum. Vi tror att det kommer att vara väldigt bra för Vera som vill kunna gå undan ibland och läsa böcker eller hålla på med pysselböcker. Som det är nu blir hon hela tiden störd av sin lillasyster som ständigt är nyfiken på vad storasyster gör.


Livet rullar på och det känns som att vi har kommit till en ny nivå. Saker fungerar bättre och smidigare än förut och tjejerna känns alltmer trygga. De har varit hos oss i fem månader nu och språket uvecklas hela tiden. Nu glömmer jag nästan bort att de faktiskt inte förstår precis allt jag säger och man märker att det blir missförstånd då och då. Jag (vi) är otroligt imponerade över hur fort deras språkutveckling har gått och snart är det dags att gå till logopeden för att kolla om det är något särskilt vi ska träna på. Som alla (de flesta) asiater har de lite svårt att få till rullande r men det är inget som vi oroar oss över alls, det kommer att komma så småningom.


Ingrids 4 års dag närmar sig med stormsteg så hon räknar just nu dagarna till det är dags för kalas. Det ska bli så mysigt att smyga in till henne och väcka henne med frukost på sängen och paket.


Jag och maken ser inte varandra så mycket nu för tiden eftersom att när jag jobbar så är han hemma och tvärt om. Jag ska därför inte skriva så mycket mer utan istället gå ner och njuta av en fredag i soffan tillsammans med honom.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards