Alla inlägg den 25 november 2009

Av Soff - 25 november 2009 20:24

Det är åter igen dags för mig att ta tag i det här med vikten. Det har gått bra för mig och jag har inte gått över 70-sträcket än som jag lovade mig själv för väldigt länge sen nu.


Jag har haft svårt att motivera mig väldigt länge och jag har börjat slarva rejält med vad jag stoppar i mig och det märks på hur mina kläder sitter och hur mycket jag orkar. Det har som sagt varit svårt att hitta inspiration men så i måndags hände något som gjorde att jag fick ny energi. Jag träffade en tjej på en öppen förskola och det visade sig att hon gjort precis samma resa som jag. Vi har båda varit uppe och nuddat vid 100 kg och hon hade på ett år lyckats gå ner 37 kg. Hon var hur snygg som helst och såg så pigg och glad ut. Vi fann varandra direkt och hon verkar vara en så trevlig tjej. Vi blev genast kompisar på Facebook så nu hjälper vi varandra med lite pepp och råd.


Bara tanken på den resa som hon gjort och hennes självklara uttalande om att det är bara att låta bli att stoppa in saker i munnen. Jag log när hon sa det men det är ju faktiskt bara så enkelt, så hennes ord har hjälpt mig de senaste dagarna och jag har enbart ätit bra saker. Jag har inte någon som helst lust att stoppa i mig kakor, bullar, godis eller annat. Det är en helt underbar känsla när man känner att man kan stå emot. Det är ett stort steg för mig.


Jag berättade på jobbet att jag tänkte ta nya tag för att tappa några kilon inför sommaren. Jag vet att det är långt dit men det är bra att ha god tid på sig. Genast hängde flera av mina kollegor på så nu har vi en slags tävling där vi satt upp egna personliga mål. Det kommer att bli toppenbra då vi alla nu kommer att hjälpas åt att inte ha så mycket fikabröd och annat onyttigt att tillgå. Dessvärre har vi två personer på jobbet som behöver gå upp i vikt. De får väl ha ett skåp med lås på där de får ha sina bullar och kakor hihi.


Nu blir det vägning en gång i veckan igen, det känns skönt att ha tagit tag i det här igen. Må bästa man/kvinna vinna! :D


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards