Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Soff - 10 januari 2010 21:10

I morgon är en stor dag. Det är dags för tjejerna att börja skolas in på dagis. Det är lite pirrigt både för dem och för oss. Vi har pratat mycket om det den senaste tiden och tjejerna ser verkligen fram emot att få börja. Det känns ju naturligtvis bra att de är förväntansfulla men det återstår att se hur det kommer att bli. Det är svårt att veta om de är redo för det här steget. Undrar om jag är redo?! Maken och jag satt och pratade i fredags kväll om hur otroligt fort tiden har gått och hur lite vi tycker att vi hunnit med.


Det är snart nio månader sedan vi kom hem med tjejerna. Det har varit underbart att ha varit hemma med dem och en del av mig vill att det ska fortsätta länge till. Men det är dags för nästa steg nu. Vi ser fram emot det samtidigt som vi inte gör det. Vi ser inte fram emot att varje dag stressa iväg från jobbet och hämta två övertrötta tjejer från dagis och sen försöka få ihop middagen och hinna leka lite tillsammans innan det är dags för att sova och sen upp tidigt igen morgonen därpå. Vi har under de senaste månaderna fått ett helt annat tempo. Vi har haft lugna sköna mornar med mysiga frukostar helt utan stress. Vi har tillbringat de bästa timmarna tillsammans med pigga och glada barn och vi har delat hela livet. Nu ska plötsligt några andra få mina barns absolut bästa timmar.


Det ska naturligtvis bli jättekul att se hur de kommer att utvecklas och se allt de kommer att lära sig genom att vara i grupp med andra barn igen. Jag tror att det kommer bli så bra för tjejerna att börja på dagis, de är redo...mycket mer redo för detta än vad jag är.

Av Soff - 10 januari 2010 21:07

Jag vill med ett inlägg tacka "S" för din kommentar till ett tidigare inlägg. Jag blev verkligen glad över det du skriver och det känns som att du träffade mitt i prick och lyckades förklara i ord hur jag känner. Så stort tack för dina vänliga och insiktsfulla ord!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards