Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Soff - 20 februari 2010 09:14

Våga leva! - var det någon som sa till mig härom dagen. Jag undrar om jag är en sån som inte vågar leva. På vissa plan finns det säkert mer att göra men annars känner jag mig mer levande nu än någonsin förut. Det händer så otroligt mycket i mitt liv just nu. Både privat och på jobbet. Här hemma är det alltid full fart, tjejerna busar och fyller vårt hem med skratt. Vårt hus har blivit mer levande sen dom kom hem till oss. De springer förbi mig nu när jag sitter här och fartvinden som blir efter dem talar sitt tydliga språk - det går fort när dom förflyttar sig :-) Underbart!


Min man förflyttar sig inte lika fort idag, han ligger i rummet intill och är nästan mer än lovligt bakfull. Han jämrar sig och säger att han önskar att hans fru låg bredvid och killade honom på magen. Kanske ska jag göra honom glad och krypa ner efter jag har skrivit färdigt...


Idag är en sån där dag då vi inte har något planerat. Vi ska bara vara, vi kan bara vara. Snöovädret utanför gör att dagen kommer att spenderas inomhus. Vår bil står parkerad på jobbet, eftersom att vi igår gick direkt till en after work och tog sen taxi hem. Så inte ens om vi ville kunde vi ta bilen här ifrån och göra något. Det får bli en promenad till bilen framåt eftermiddagen. Det känns skönt att bara ha en dag hemma tillsammans hela familjen. Jag känner att jag träffar mina barn på tok för lite nu sedan de börjat på dagis. Det är underbart att höra dem leka just nu i skrivande stund. De leker med spisen som Vera fick när hon fyllde för några veckor sedan.


After worken igår var den allra första i företagets 25 åriga historia. Alla på jobber hade möjlighet att vara med så vi gick till Bishop och tog några öl och åt helt ok mat från deras pub meny. Det var jättekul att sitta och skratta och prata strunt med alla. Det var ett perfekt avslut på den här veckan. Just den här arbetsveckan har varit lite utöver det vanliga. I tisdags fick vi veta att vi är nominerade till Årets Företag här i stan! Jag återkommer mer om det sen. Det känns naturligtvis jättekul och alla var så glada - helt klart värt att fira med lite öl :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards