Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Ett år som familj

Av Soff - 17 april 2010 19:58

I dag är det ett år sedan vi kom hem med våra barn. Ett helt år har gått! Det är helt galet. Det känns både som om det var igår samtidigt som den tiden känns så fruktansvärt avlägsen. Vi har kommit så långt och gjort så mycket under de senaste 365 dagarna att det är helt enormt. Vilken utveckling, både för flickorna med även för oss som familj.


För exakt ett år sedan hade vi tillslut kommit hem efter att ha varit på resande fot i 27 timmar. Det var en brokig väg hem med missade flygplan och andra missöden, men vi hade kommit hem. Första dygnet hemma med tjejerna gick jag som i ett töcken. Det var svårt att begripa att de faktiskt var hemma nu. Att de var här innanför våra väggar och levde och skapade liv omkring sig. Vi kunde inte kommunicera med ord men med deras kroppspråk visade de oss sin glädje och lyckan var total. Det var svårt att sova första natten...för oss alltså. Tjejerna sov som stockar hela natten medans jag och maken låg och lyssnade efter varje rörelse.


Jag är så stolt över mina tjejer. De är helt otroliga och vi har vuxit i hop till en fungerande familj. Vi lär oss ständigt saker alla fyra och det finns mycket att jobba på hela tiden men det känns mer som vilka bekymmer som helst precis som för "vanliga" familjer.


Jag ser fram emot det här nya året tillsammans. Det känns bra att nu för göra allt sammans igen. På flera sätt känns det ännu roligare att få uppleva högtider och årstider tillsammans nu detta kommande år.

 
 
mamma g

mamma g

18 april 2010 16:34

Grattis på 1-årsdagen! Önskar er allt gott för ert nästa år tillsammans.

Det är så skönt när man kommer till "andra rundan" på alla högtidsdagar. Barnen får mer sammanhang i sina liv och minns hur vi gjorde "förra gången". Våra båda flickor har ju firat födelsdag två gånger var och jul två gånger sedan de kom till oss. Varje upprepning av våra "nya" familjetraditioner känns bara roligare och roligare.

kram mamma g

http://familjeng4.wordpress.com

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

18 april 2010 20:12

Grattis!

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

19 april 2010 13:56

Tänk att det redan gått ett helt år! Det känns som igår ni kom men... men ändå inte.

Kram L

 
ylvisen

ylvisen

9 maj 2010 21:26

Herre gud va tiden går... kram

http://www.ylvisen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards