Alla inlägg den 12 december 2014

Av Soff - 12 december 2014 13:08

Idag är det den 12 december. 19 dagar kvar av året.

Ikväll har vi julbord med jobbet, i morrn är det Lucia och årets storhelger ligger framför oss.
Jag såg en insändare idag i tidningen som handlade om en önskan att alla vuxna ska låta flaskan stå i skåpen så att barnen slipper en massa berusade mammor och pappor under julen. Julen är ju trots allt barnens tid.


Samtidigt så är julen, ur en vuxen synvinkel, ganska starkt förknippad med olika former av alkohol. Alltifrån mysiga glöggkvällar i advent till snapsen med sillen på julbordet. Sen kommer nyårsafton och vem vill inte dricka gott vin till oxfilén och skåla in det nya året i skumpa?
Så en jul utan alkohol känns nog väldigt svårt för flertalet vuxna.


Jag har helt klart blandade känslor inför den här julen ur alkoholsynpunkt.
En del av mig räknar dagarna och vill "ta till vara på" varje tillfälle till fest. Medan jag å andra sidan knappt kan vänta tills det nya året kan börja.


Det ska bli oerhört spännande att se hur jag känner det den 12 december 2015 när nästa års julhelger ligger framför mig. Kommer det då vara så otroligt vant att strunta i alkohol eller kommer jag att ha ångest över att inte får smaka på glöggen och ta snapsen till sillen? Jag kan inte svara på det nu, det känns som att det kan bli precis hur som helst. Det återstår helt enkelt att se.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards