Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Städa, städa varje fredag...

Av Soff - 5 januari 2015 22:41

Jag städar som en tok. Eller städar och städar jag plockar, rensar ut, kastar och organiserar det som blir kvar. Det började med tjejernas rum för några dagar sedan. Mängder med ”skräp” kastades ut och en del skulle mellanlanda på vinden. När vi flyttade in i huset för snart 9 år sedan var vi ambitiösa nog att sätta upp hyllsystem utefter väggarna på vinden och det mesta är packat i flytt/bananlådor. Men sen blir det som det alltid blir, stökigt. Sak efter sak har ställts upp och golvytan direkt när man kommer upp var full med prylar. När vi skulle ta ner julsakerna var det knappt så att vi hittade allt och mycket var dammigt och fyllt med gamla flugor och annat – inte så trevligt.

Jag vet inte var energin och lusten att städa kommer ifrån. Det måste, som en vän kommenterade på FB, vara tack vare mitt vita år. Exakt hur det hänger ihop förstår jag inte riktigt men jag tror absolut att det är så det ligger till. Jag läste en annans blogg, en som också hade ett vitt år men 2012, och han beskrev i ett inlägg att han var rastlös och därför städade och plockade som en galning. Han kopplade helt och hållet detta till sin nya livsstil så ja varför skulle det inte kunna bli så även för mig? Men det är ju knappast så att jag annars druckit på dagtid eller varje kväll och för den sakens skull varit för bakis för att orka städa. Nej, det känns som att det handlar mer om att förändra, kasta ut, röja rent och börja på nytt. Det är en rakt igenom skön känsla och jag hoppas att den håller i sig hela året.

Idag är det den 5:e januari och Trettondagsafton. Det har gått väldigt lite tid sedan nyår men det känns som en evighet. Det känns också väldigt bra och jag känner mig stark. Kanske har det att göra med att så lite tid har förlöpt och att jag ännu inte fått några riktiga utmaningar än. Eller så är det så här lätt det kommer att kännas hela vägen?! Hope for the best – expect the worst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards