Alla inlägg under januari 2015

Av Soff - 1 januari 2015 16:35

Så har det börjat, mitt vita år.

1 januari 2015 är äntligen eller tyvärr här. Känslorna är fortfarande blandade. Men det är trotts allt de positiva känslorna som tar överhanden. Jag är glad över att det har börjat och att jag ska göra det här.

Jag vet att jag kommer att må så bra under året som kommer och vara så himla stolt när jag sitter här 1 januari 2016.

Vi firade nyåret tillsammans med vänner här i kvarteret och det bjöds på fantastisk middag med otroligt gott vin. Jag drack mousserande vin till fördrink, fortsatte sen på rödvin genomgående under middagen och när vi väl hade ätit klart var det bara ca 40 minuter kvar till tolvslaget. Då plötsligt fick jag panik! Jag ville inte att året skulle ta slut. Jag tänkte ut alla möjliga tänkbara ursäkter för att inte genomföra det jag hade bestämt mig för. Vad ska det vara bra för? Jag kommer få så himla tråkigt och det är absolut inte värt det. Jag skiter i det. Så jag fyllde upp mitt rödvinsglas till bredden och skålade. Minutrarna gick och tolvslaget närmade sig. Fram med skumpan! Vi fyllde glasen och tog plats vid tvn för att traditionsenligt se sändningen ifrån Skansen och välkomna det nya året.


Jag ska säga det att min plan hela tiden har varit att fira tolvslaget med skumpa. Dricka de glas som flaskan skulle ge och sen helt enkelt påbörja mitt vita år.


Men de 40 minuterna från 23:20 fram till tolvslaget var så fulla med tvivel att jag var helt övertygad om att jag skulle lägga ner min plan och helt enkelt gå tillbaka till mitt rödvinsglas efter att vi tittat på raketerna och önskat varandra Gott Nytt År.

Tolvslaget kom, bredvid mig stod världens underbaraste man och kysste mig med så mycket kärlek att mitt hjärta svämmade över. Barnen var också där och vi kramades och skrattade allihop tillsammans. En mycket bra start på 2015. På med skorna och jackan för att gå ut i den kalla januarinatten för att se på fyrverkerierna och få känna doften av krut. 00:20 var jag tillbaka inne i värmen och mitt rödvinsglas. Jag förde det till läpparna och kände den välbekanta och goda smaken. Men sen tog det stopp. Jag tittade på glaset med andra ögon och ville plötsligt inte ha. Min bror ringde till och med och uppmuntrade mig att fortsätta kvällen och sen starta på riktigt idag. Han visste såklart om originalplanen men ville med sitt samtal på nått sätt säga att det var ok att frångå den och liksom gå all in den här sista kvällen. Så jag tog upp glaset på nytt, förde det till munnen men nej...det blev inget mer, jag ställde ner glaset igen.


02:20 tog vi den korta promenaden hem och jag la mig ganska omgående för att sova. I morse när jag vaknade hade jag en ganska så tung bakfylla och jag tänkte att det här kommer jag i vilket fall inte att sakna ett enda dugg.


Jag genomförde min plan på nyårsafton och det känns riktigt bra. Nu är det 52 veckor, 365 dagar och lite mindre än 8760 timmar kvar av mitt vita år.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards